1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2599312

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
Charlie2:
Vad jag inte förstår är, när vi är i anfall så har vi några backar, som konsekvent är längre in i anfallszon, än forwards och när motståndarna får tag i pucken och vänder spelet så är backarna sist tillbaka i försvaret.
Försvaret blir ihåligt i dessa lägen, kanske inte jag som förstår, men backar bör väl täcka vid blå, sedan lägga puck mot mål, för styrning oftast.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
solbacken: För 10 år sedan hade jag hållit med dig men hockeyn utvecklas och för att behålla trycket i zon så måste/bör närmaste kille kliva upp. Det är samspelet o spelförståelse som saknas då forwards inte är tillräckligt smarta för att fatta att dom måste täcka upp för sin kompis (backen) när han kliver fram. Här måste alla spelare o ledare/tränare förnya sig och utveckla sig. Herregud det är år 2023 och det talas om vänsterforward, högerforward o center mm. Faan...det är ju bara på papperet. På banan måste man anpassa sig till modern hockey annars är man "dyng rökt"

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-11-18
solbacken:
Ante säger i presskonferensen att han är nöjd med en poäng, hur kan han vara det. Jag skulle I hans läge inte varit nöjd föänn vi tagit tre poäng. Har han gett upp??????.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer