1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614762 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2640064

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
DenRöda: Inte så lätt men den som sitter högst i föreningen, kan tänka mig att denne är med vid partners knyts tillsammans med marknadschefen
Sen ska denne ha bra samarbete med sportchefen,sportchefen har ju mest kontakt med laget , när nåt problem uppstår schism i laget är det oftast VD som har sista ordet typ Hv som sparkat 2 tränare.
Som VD klubbdirektör är man oftast högst lön också finns nog ingen I SHL som ligger under 1 miljon i årslön
Sen har vi styrelsen Ordförande är högst i styrelsen oftast inte heltidsanställd typ som Brynäs hade för 2 år sen denne bodde i Sundsvall var vd i Mondi skogsbolag i Väja kramfors men också Ordförande i Brynäs IF men denne ser till att allt fungerar och oftast ekonomi ansvarig det är min uppfattning
Är själv vicevärd i bostadsrätt likt en VD koll på allt..

Svarskommentarer

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2024-01-27
Tror en faktor som utelämnats i platsannonsen underskattas av externa sökande: övriga intressenter. Som en vanlig VD har du kunder medan som hockey-VD har du supportrar, sponsorer etc. Alla dessa kommer på olika sätt ha åsikter om ditt jobb. I värsta fall hänger det banderoller på ståplats... Som VD på McDonalds kommer du inte få banderoller på arbetsplatsen om du lägger ner McFeast eller tar bor de billiga burgarna (finns de kvar nuförtiden de där enkla för en tjuga typ..?). Sparka några anställda som bråkar? Inga problem... I en hockeyklubb är det ett delvis helt annorlunda jobb och är du inte beredd på det så kan det nog bli helfel, något JS är ett exempel på...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.