Rätt så intressant angående detta med att kringå regelverket för att värva ungdomar. Är väl precis det som hände med den yngste av bröderna Zetterberg? Just Alexander ser jag nu på EP att han ska gå till Boston University nästa säsong och att han släpper Örebro helt. Vilket driv han har ändå. Hoppas han inte slutar med hockeyn när han får en motgång framöver.
Jag kommer ihåg att han ansågs vara en av de allra bästa talangerna i världen i sin årskull. Rankad som topp 2 i draften 2024. Nu ser jag också på EP att han rankas som #18 upp till #37 av vissa. Det verkar ha gått lite utför?
Hur hade det gått ifall han stannat kvar i Timrå? Jag tror han hade fått chansen i A-laget och att han svept fram likt Zetterberg, Dahlén och Pettersson gjorde. Men vissa tänker bara på sig själv i en lagsport.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.