1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614818 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2664638

Sv: Apropå nånting...
Rätt så intressant angående detta med att kringå regelverket för att värva ungdomar.
Är väl precis det som hände med den yngste av bröderna Zetterberg?
Just Alexander ser jag nu på EP att han ska gå till Boston University nästa säsong och att han släpper Örebro helt. Vilket driv han har ändå. Hoppas han inte slutar med hockeyn när han får en motgång framöver.

Jag kommer ihåg att han ansågs vara en av de allra bästa talangerna i världen i sin årskull. Rankad som topp 2 i draften 2024. Nu ser jag också på EP att han rankas som #18 upp till #37 av vissa. Det verkar ha gått lite utför?

Hur hade det gått ifall han stannat kvar i Timrå?
Jag tror han hade fått chansen i A-laget och att han svept fram likt Zetterberg, Dahlén och Pettersson gjorde. Men vissa tänker bara på sig själv i en lagsport.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Jag hoppas verkligen att vi underskattar Oskarshamn imorgon utan gör arbetet som krävs i denna måstematch så att det lever in i det sista med topp 6 chansen. Jag tror fortfarande att vi har en god chans till topp 6. Vi kan slå alla lag om vi spelar på topp. Här ger vi inte upp i första taget.

Sv: Apropå nånting...
Fan vad roligt de ska bli med att ge Oskars deras första 3 poängare på länge

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.