1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614813 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2664847

Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Svårt att veta utan att testa att flytta spelplats, dock lite svårt att "prova" för att se hur det blir.. Jag tror att om man skulle bygga en hall inne i stan skulle man kunna få dit fler personer ifrån Sundsvall, dock tror jag tyvärr att man skulle tappa lika många av de boende i Timrå.

Att bygga en ny arena i Sundsvall för 6-7000 pers och tro att det skulle vara "fullt" är en utopi. Förmodligen fler besökare överlag över en säsong, men skulle ekonomin gynnas, jag är tveksam.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
NDR: Jag anser att en flytt till Sundsvall så tappar man en del av sin identitet.

Sv: Apropå nånting...
bor rätt centralt i svall
näe, ny arena här skulle inte fyllas ändå
de tar ca 15min till timrå, är ju en baggis
Nej nej nej ingen flytt

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.