1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614791 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2669711

Sv: Apropå nånting...
Kulltorp:

Tack! Säsongen är över all förväntan, målet var att klara sig kvar via ett troligt kvar. Att undvika kvalet med några omgångar kvar och ha chans på play in är en succé.

Men ni behöver inte frukta oss vid ett eventuellt play in, visst att vi har allt att vinna. Men laget är mentalt slut nu efter att ha spelat slutspel i 52 omgångar. Jag tror aldrig de kommer orka ladda och fokusera om för play in. Man kommer vara rätt nöjda med den nådda målsättningen och kommer inte gå över lik för att vinna.

De som möter oss i play in kommer svepa oss tror jag.

Vi fans får ta sikte mot nästa år. Väl mött då istället!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Timrå har högstanivå som absoluta toppen i SHL. Men lägstanivån not so much. Att vi skulle ta er lätt i ett play in känns inte säkert. Er 7-1 vinst visade hur mentalt sköra vi kan vara mellanåt. Jag tror det är 50-50 om vi möter er.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.