1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614798 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2669714

Sv: Apropå nånting...
Rytter: Timrå har högstanivå som absoluta toppen i SHL. Men lägstanivån not so much. Att vi skulle ta er lätt i ett play in känns inte säkert. Er 7-1 vinst visade hur mentalt sköra vi kan vara mellanåt. Jag tror det är 50-50 om vi möter er.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{469}: MoDo lägstanivå är i nedre skiktet av HA - Timrås lägsta nivå är i mellanskiktet av SHL, att MoDo hittar form medans ni hittat tapp är rena tillfälligheter.

Skulle MoDo, mot all förmodan ta sig till play-in är det som rejäla underdogs med Timrå som klara favoriter.

Går inte att jämföra serielunken och play-in. Faktum är, i play-in spelar inte gamla guld-titlar in, varesig det är SM-guld eller SCA pokal.

Jag gillar inte er, men jag önskar er all lycka i slutspelet. För norrlandshockeyn!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.