+ 1
Inlägg: 2676171
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
dunderklumpen:
Tillverkar produkter för att döda människor eller produkter för att försvara så att människor inte dödas?
Den frågan kan vi nog diskutera och vrida och vända på hur vi vill. Om man gräver tillräckligt mycket kring olika företag så har de troligen gjort något tvivelaktigt moraliskt/etiskt eller något som påverkar miljön.
Helt ärligt så är detta inte en speciellt stor fråga för mig. Att deras orderstock ska vara helt riksdagsstyrd köper jag inte heller, tror inte det är riksdagen som förhandlar fram stora avtal med andra länders försvarsmakt.
Är det en stor fråga för dig att SCA är i blåsväder och fått ett antal allvarliga avvikelser i sin revision för FSC-certifieringen som måste åtgärdas snarast? Att SCA anklagas för att systematiskt avverka skogar med höga naturvärden osv?
Detta är inte en stor fråga för mig heller, men skulle vara intressant att se hur du ser på detta med sponsorer och tveksamheter eftersom du tog upp frågan.
Tillverkar produkter för att döda människor eller produkter för att försvara så att människor inte dödas?
Den frågan kan vi nog diskutera och vrida och vända på hur vi vill. Om man gräver tillräckligt mycket kring olika företag så har de troligen gjort något tvivelaktigt moraliskt/etiskt eller något som påverkar miljön.
Helt ärligt så är detta inte en speciellt stor fråga för mig. Att deras orderstock ska vara helt riksdagsstyrd köper jag inte heller, tror inte det är riksdagen som förhandlar fram stora avtal med andra länders försvarsmakt.
Är det en stor fråga för dig att SCA är i blåsväder och fått ett antal allvarliga avvikelser i sin revision för FSC-certifieringen som måste åtgärdas snarast? Att SCA anklagas för att systematiskt avverka skogar med höga naturvärden osv?
Detta är inte en stor fråga för mig heller, men skulle vara intressant att se hur du ser på detta med sponsorer och tveksamheter eftersom du tog upp frågan.
+ 4
Sv: Apropå nånting...
dunderklumpen: Jag vet svaret på det, det är skillnad på anfall och försvar, BAE/Hägglunds tillverkar ju efter svenska "normer", försvar alltså så då är det ju lugnt.
+ 1
Du är ju en av de sansade m0d0 supportrarna här, Hur ser du på detta?