1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2684846

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Hörde ett intressant förslag.
Lag 14 direkt ut och lag 1 i HA upp.
Sedan tar lag 13 i SHL plats i slutspelsträdet för HA. Dvs, om det vore den här säsongen skulle HV tagit Brynäs plats i HA-slutspelet.

Jag älskar HA-slutspelet då det är mycket öppnare spel med fler överraskningar och fler målchanser.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
{5647}: Varsågod! 😊

Sv: Apropå nånting...
{5647}: Jo det där upplägget har jag förespråkat länge.

Med tanke på den stora klyftan ekonomiskt mellan HA och SHL. Så skulle det inte alls svida lika mycket för det lag som åker ur SHL. Då kan man satsa rätt hårt för att gå upp så snabbt som möjligt igen.

Det underlättar också för det lag som vinner HA serien att vara med tidigare på spelarmaknaden och vara med och buda på SHL spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.