1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614816 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2684837

Sv: Apropå nånting...
Apropå nedflyttning och slutspel:
Jag tror ja hittat det perfekta nu, lag 14 i SHL åker rakt ut och vinnaren i hockeyallsvenskan går direkt upp i SHL... då blir grundserien i hockeyallsvenskan av ännu mer betydelse, sen skickas lag 13 från SHL ner i hockeyallsvenska slutspelet med hemmaplansfördel. Då behåller vi slutspelet i HA men gör också grundserien av högre betydelse i båda serier.

Tankar om detta?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: direkt upp och nerflyttning har inget i hockey att göra.

Om det behöver göras om och det behöver finnas chans för två lag att gå upp så kan man köra HA slutspel och istället för att två lag går till final så får dom möta två sista lagen i SHL i bäst av 7.

Sv: Apropå nånting...
Niikeliito: Hörde ett intressant förslag.
Lag 14 direkt ut och lag 1 i HA upp.
Sedan tar lag 13 i SHL plats i slutspelsträdet för HA. Dvs, om det vore den här säsongen skulle HV tagit Brynäs plats i HA-slutspelet.

Jag älskar HA-slutspelet då det är mycket öppnare spel med fler överraskningar och fler målchanser.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.