1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2734127

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
tekarn1968: och vi måste ha folk in på mål! Både Modo och Luleå lyckades hålla oss på utsidan, och det gick åt helvete mot dom också!

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Kikade in på hockeysiffrors hemsida och såg hur deras statistikmodell bedömde matchen mot Luleå. Visar sig att vi, rent statistikmässigt (enligt deras modell åtminstone) borde varit i ledning efter 2 perioder. Chanserna finns där, men pucken ska in också.
Olli! Sätt grabbarna på skotträning nu!
Uppladdat:

500x0-lulea-timra-21-09.jpg


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tom Topp: När man kollar på highlight-paketet i varje paus så är det exakt de man känner, alla andra lag gör mål på långskott från halva plan men Timrå kan inte sätta en 3 mot 0, in på mål och kriga!

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tom Topp: Precis, våra forwards är lite för bekväma med att stånga sig in mot motståndarmålet. Fler måste in i skiten.
Väldigt många mål görs därifrån, eller skapas där.
Och det pratade ju Olli om efter matchen mot Luleå också.
Det ska göra ont, att göra mål!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.