Kikade in på hockeysiffrors hemsida och såg hur deras statistikmodell bedömde matchen mot Luleå. Visar sig att vi, rent statistikmässigt (enligt deras modell åtminstone) borde varit i ledning efter 2 perioder. Chanserna finns där, men pucken ska in också. Olli! Sätt grabbarna på skotträning nu!
Tom Topp: När man kollar på highlight-paketet i varje paus så är det exakt de man känner, alla andra lag gör mål på långskott från halva plan men Timrå kan inte sätta en 3 mot 0, in på mål och kriga!
Tom Topp: Precis, våra forwards är lite för bekväma med att stånga sig in mot motståndarmålet. Fler måste in i skiten. Väldigt många mål görs därifrån, eller skapas där. Och det pratade ju Olli om efter matchen mot Luleå också. Det ska göra ont, att göra mål!
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.