1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614851 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2736518

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
Tonymontana: Han var ju dock solid då han fick förlängt. Dock en säsong för mycket kan jag känna.

Det får väl Kapanen ta på sig, men sen vet vi ju inte om Ante haft honom som favorit och tryckt på att han velat bygga på honom heller.

Men som det är från förra säsongen och nu så tycker jag inte han bör gå in på 6 backar. Men det är ju ett orekört läge då vi redan har en tunn och sköra backsida.

Kapanen får riva kontrakt och försöka kompromissa ihop en lösning. Alternativt deala ihop nånting med Skellefteå där vi kanske kan få nått liknande som Forsmark som var en lovande back men hamnat lite i "frysboxen".

Kanske rent av en win win då Skellefteå också har en tunn backsida och behöver få in lite rutin i dagsläget?

Svarskommentarer

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2024-09-26
{469}: Ja, en favorit hos ante var han garanterat. Tim skulle passa perfekt typ i tyska ligan, spela där typ 2-3 år, tjäna pengar, sen lägga av. Tycker inte han har det där drivet längre

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.