1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2755204

Sv: Apropå nånting...
{8179}: det var det jag skrev. Tror att han kommer komma in i truppen före våra egna ( istid).Vi lägger istid på hv’s spelare som dom tror på i förlängningen. Måste vara ett grymt upplägg o skiva kontrakt med en junior och se till att han får istid i SHL hos en konkurrent som han troligtvis inte kommer att välja o spela för sedan. Bara mitt eget tycke.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Plexit: Utlåningen sträcker sig över 6 veckor. Enligt tidigare meriter är han vassare än våra juniorer. Detta är ett billigt sätt att täcka upp för skador under en kortare tid.
Jag tror nog Rönnelöw får sina chanser ändå så jag ser inget problem med denna lösning.

Sv: Apropå nånting...
Plexit: Det är ett lite luddigt system det där med juniorer verkar det som.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.