1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615012 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2757852

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Det är sant, vilket iofs inte gör den andra diskussionen ointressant. Rätt ska vara rätt. Jag minns att Rögle fick ett par sparkmål godkända mot oss när vi spelade borta i Ängelholm - det måste har varit mellan 15-20 år sedan nu. Sedan dess har jag väl egentligen tyckt att det är lika bra att antingen diskvalificera mål via skridskon helt, eller att släppa allt fritt, då bedömningarna landar litegrann i godtycke.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Ja håller med! Det är lika med spelare i målgården och dom här avvinkningarna på icing! Hockey ska inte vara en bedömningsport! Det är för godtyckligt, och i längden så är det domarkåren som förlorar på sånt här.

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...