1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614813 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2846670

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
J F K är tårögd av lycka inne i Modoboken. Ä n t l i g e n kanske han får se sitt älskade Modo i älsklingsserien HA igen.

Säger en del om hockeykunnandet när man följer den serien före SHL för att det är "roligare hockey". Herregud, kvalitetsskillnaden är ju monumental....det är en plåga att se vissa matcher

Svarskommentarer

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
mikenomad: Ett sätt för den Onämnbare att ha skygglappar och att släta över alla sina gissningar som gått fel. Modo kommer inte alls vara samma gigant utan fallskärmen etc.

Jag har kollat en del HA matcher och det är inte ens samma sport. Hua vilken dålig hockey mellanåt.

Som att se en match mellan Luleå och Växjö men där spelarna har oslipade skridskor och kör med träklubbor.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
mikenomad: Jag minns att jag tänkte lite sådär när vi åkte ut 2013. Hade nostalgiska minnen från när jag började gå på hockey i mitten av 90-talet. Sedan kom uppvaknandet. 13/14 - 16/17 var ungefär som när klockan ringer 6:45 en måndagsmorgon i november och regnet står som spön i backen.

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
mikenomad: Hahahah, ja jag såg det. Jag tror inte att det spelar ngn roll om modo åkt ner i div 3, JFK hade tyckt att det är roligare att spela där än i SHL.

Humor de lux!!:-)

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
mikenomad: Modo - Almtuna blir ju kioskvältare nästa år

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.