1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2857745

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
Av det som nu återstår hoppas jag
1: Att Frölunda blir mästare (4 lag kvar och det är pest el kolera för mig. Men Frölunda blir valet, dels utifrån att det alltid känns lite förmildrande att åka mot blivande mästarna men mest för att Frölunda rent känslomässigt är det lag som väcker minst hos mig. Jag skulle helt enkelt inte bry mig särskilt)
2: SSK tar klivet upp (knappast troligt men man kan ju hoppas)
3: Hudik till HA (lämplig samarbetspartner till oss)

Svarskommentarer

Sv: Kvartsfinal 2025 Timrå IK - Frölunda HC
mikenomad: Punkt 3 är tveksam. Hudik har visst samarbete med Brynäs och även gemensamma sponsorer. Men att ha ett lag i närområdet som vi bägge kan utveckla juniorer via låter bra i teorin men frågan är om Hudik tycker det är lämpligt.

Till sist, jag hade tippat er fyra och pengar på er som vinnare av guldet. Besviken även jag, men hoppas ni behåller Hållander och några andra stomspelare samt föryngrar och får fler spelande backar. Då är ni att räkna med som guldkandidat även nästa år.
Sen står vi bägge inför en generationsväxling som heter duga…

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.