+ 2
Inlägg: 2858221
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2025-26
{469}: Stannar Hållander och Kjellman är klar så blir det en smått osannolik bredd och spets på forwards. Två förstakedjor i princip och 2 3kedjor. Med spelare utanför
Hållander - Pettersson - Wedin
Dahlén - kjellman - Heikkinen
Pääjärvi - Lander - Lundmark
Genborg - Eriksson - Hartmann
Utanför Boyce, Värmhed, (Törnqvist?) (Liljegren?)
Törnqvist känns osannolik om Hållander och Kjellman skulle vara i truppen. Ser inte ut som en trupp Timrå har råd med.
Hållander - Pettersson - Wedin
Dahlén - kjellman - Heikkinen
Pääjärvi - Lander - Lundmark
Genborg - Eriksson - Hartmann
Utanför Boyce, Värmhed, (Törnqvist?) (Liljegren?)
Törnqvist känns osannolik om Hållander och Kjellman skulle vara i truppen. Ser inte ut som en trupp Timrå har råd med.
Sv: Silly Season 2025-26
{469}: även om Hållander gjorde en fantastisk säsong så tror jag vissa här inne överskattar hans chanser att ta en ordinarie plats i NHL. Det är en mer statisk hockey där borta, man kan inte åka sicksack i offensiv zon och hålla bort motståndare på samma sätt som han gör i SHL, det är mer sargkamper osv. Inte nödvändigtvis optimalt för hans sätt att spela hockey och det kan ju vara något som pens väger in när man eventuellt ska erbjuda honom ett kontrakt också.
Med det sagt så hoppas jag att han tar en plats. Tror inte riktigt han blir nästa Mats Sundin men kanske en Rakell?
Med det sagt så hoppas jag att han tar en plats. Tror inte riktigt han blir nästa Mats Sundin men kanske en Rakell?
+ 1
Sv: Silly Season 2025-26
{469}: behöver ju inte vara klart för att det ska vara klart i Kimmos huvud sas. Vill Hållander till NHL 100% och NHL ger indikationer på att dom vill ha honom. Då hade Hållander varit den sista människan på jorden som inte sagt till Kimmo vad han känner och tror. Utan något skrivet kontrakt. Han vill inte sätta Timrå i en skitsits av onödig ovisshet.
Hade Hållander känt så och förmedlat det till Kimmo så hade Kimmo sagt något i stil med ”Hållander är med högsta sannolikhet förlorad för Timrå och vi är glada för hans skull att drömmen går i uppfyllelse”
Hade Hållander känt så och förmedlat det till Kimmo så hade Kimmo sagt något i stil med ”Hållander är med högsta sannolikhet förlorad för Timrå och vi är glada för hans skull att drömmen går i uppfyllelse”
+ 4
Skulle han säga att han räknar bort Hållander. Så bekräftar han ju det bara.
Aja. Jag gråter ju inte om han blir kvar.(Jo glädjetårar i så fall)