{469}: även om Hållander gjorde en fantastisk säsong så tror jag vissa här inne överskattar hans chanser att ta en ordinarie plats i NHL. Det är en mer statisk hockey där borta, man kan inte åka sicksack i offensiv zon och hålla bort motståndare på samma sätt som han gör i SHL, det är mer sargkamper osv. Inte nödvändigtvis optimalt för hans sätt att spela hockey och det kan ju vara något som pens väger in när man eventuellt ska erbjuda honom ett kontrakt också.
Med det sagt så hoppas jag att han tar en plats. Tror inte riktigt han blir nästa Mats Sundin men kanske en Rakell?
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Med det sagt så hoppas jag att han tar en plats. Tror inte riktigt han blir nästa Mats Sundin men kanske en Rakell?