+ 6
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4917)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Känner att jag behöver skriva av mej nu. Vart är ambitionen? Ett etablerat slutspelslag? Jo jag tackar jag :-)
Optimisten i mej säger att vi går in i serien med en 2:a-center (Emil P) och tre 3:e-centrar (Lander, Eriksson och Westfält).
Pessimisten säger en 2:a, en 3:e (Lander) och två 4:e-centrar (Eriksson och Westfält)
Vem ska driva förstalinan? Vi måste vara nära konkursens brant, när vi inte kan hitta ett bättre alternativ till 1:e-cnterpositionen?
Vem har man tänkt där? Eriksson? Westfält? Är någon av dom kapabla att leverera 15-20 mål och 20-25 assist på en säsong?
Från att ha varit (i allafall nästan) en utmanare om guldet, så blir vi nu en utmanare till kvalplatsen :-(
Snälla Olli och Nubben: bevisa mej fel! -men jag är skeptisk...