Karlsson74: "då flertalet gamla hockeyspelare och expertkomentatorer tyckte att skellefteås mål skulle vara mål.. fast det är klart .. de kan väl inte hockey antar jag?"
Du behöver inte kunna speciellt mkt om hockey för att se på situationen och konstatera att målvakten blir störd inom målområdet. Då säger regeln att målet ska underkännas. Svårare är det inte. Ifall ett gäng gamla spelare sen sitter och gnäller över hur det BORDE vara är således rätt så ointressant i sakfrågan...
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Du behöver inte kunna speciellt mkt om hockey för att se på situationen och konstatera att målvakten blir störd inom målområdet.
Då säger regeln att målet ska underkännas.
Svårare är det inte.
Ifall ett gäng gamla spelare sen sitter och gnäller över hur det BORDE vara är således rätt så ointressant i sakfrågan...