Vad Fn är det frågan om, efter uttåget tänkte man att i all fall har vi kvar kedjan med Pääjärvi-Lander-Lundmark. Men Lundmark drog oväntat som vi alla vet. Sedan kom nästa smäll att Kapanen lämnar trots nyligen skrivit på långtidskontrakt. Nu läser man att Sagranden inte får förlängt!? Ännu en spelare man såg fram emot nästa år att ta steg, han har ju speeden och allt. Möjligtvis inte storleken, men det hade ju inte Mats Näslund heller. Tycker Sagranden visade stor potential. Denna Silly alltså.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.