1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2878917

Sv: Silly Season 2025-26
Meduza: Ja det hoppas jag med, eller rättare sagt. Han måste vara bättre än vad jag tror. Offensivt alltså. Defensivt har han ju rätt fina underliggande siffror i allafall.

Får jag gissa så "tror" jag att Nubben vill göra en "Albin Lundin"(som han presterade i HA).

Vilket vill säga, ta en center som inte anses som en offensiv center i grunden och förhoppningsvis blomma ut med offensivt skickliga spelare brevid sig.

Det kan bli bra, men det är lite om och men kring centersidan. Jag hade önskat en mer "solklar" förstacenter från start. Men nu får vi hoppas att det slår ut som Nubben/Kimmo hoppas på.

Jag kommer inte motsäga när "experterna" lär kalla vår centersida rätt svag på förhand i allafall.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2025-26
-Sputnik-: Rätt svag är väl att ta i. Tycker centersidan består av rätt så gedigna SHL centrar kryddat med en en del talang. Inte den där offensiva SPETSEN som vissa andra lag kommer ha. Men svag tycker jag inte.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.