-Sputnik-: Rätt svag är väl att ta i. Tycker centersidan består av rätt så gedigna SHL centrar kryddat med en en del talang. Inte den där offensiva SPETSEN som vissa andra lag kommer ha. Men svag tycker jag inte.
Svag offensivt var vad jag menade. Förutom Emil.P, så ser den inte ut på förhand som att nån center lär kunna hamna över 30 poäng. Skulle då säga att jag tror att Levinsson är mer offensivt skicklig än Westfält.
Men då lär inte Levinsson gå som center heller, till en början i allafall.
Så min mening var att "experter" kommer kalla vår centersida rätt trubbig och fråga sig vem som skall stå för poäng och produktion.
Däremot ser den ut att vara rätt solid defensivt sett. Vi får hoppas att vissa centrar tar offensiva kliv till kommande säsong som sagt.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.