1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614782 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2892768

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Nu står vi visserligen uppbundna med Erixon på typ 170 k i månadslön.
visst att vi i dagsläget har försäkringspengar där, men vi kan ju inte förlita oss på att han inte kommer försöka att spela och att vi därav börjar betala lönen igen.

Men ju längre Erixon är borta, desto mer pengar sparar vi väl på att kunna agera under säsong om det märks att vi behöver back. Även om det visat sig att det varit bättre att värva rejält från start, då det både varit dyrt och torr marknad att värva under säsong.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Det som är lite trist är att vi har en så ansträngd ekonomi att vi behöver sitta och diskutera försäkringspengar på en enda spelare som om allt skulle lösa sig bara vi blev av med den kostnaden och kunde värva nytt. Visst att vi skulle kunna ersätta Erixon med en klassback men vi har ändå alldeles för många spelare som måste få en ”break out”-säsong och en drös spelare som redan passerat och stagnerat i nån slags limbo mellan en 3:e och 4:e lina i SHL.

Jag tror fokus blir att hålla två lag bakom oss denna säsong. Mina prognoser är alltid dystra men i år ser det lite extra slätstruket ut tycker jag.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.