1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614809 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2911955

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
{10774}: Rögle hade väl klippat och klistrat sin backsida lite som jag förstod det?

Om det räcker med att vi tappar 2 spelare på en match så här och faller ihop. Då vill jag inte veta hur vi skall klara av det under JVM.

Det med att vi tappar Lilja som knappast rosat marknaden.

Inget ont om Westfält. Men han är och kommer aldrig bli en poängspelare.
Eriksson är ju betydligt mer intressant och har en bättre förmåga i det offensiva spelet.

Han är en bra 4:e center, men det var det absolut sista vi behövde få in i centerväg, med tanke på vilka vi tappade inför denna säsongen.

Jag vet att jag tjatat hål i huvudet angående just Westfält, men det händer liksom ingenting där, varken nu eller på försäsongen.

3 år på både Lilja och Westfält, den skaver lite just nu tyvärr.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
-Sputnik-: vad jag menade var att vi tappade Hardegård och Lilja UNDER matchen. En match där vi redan varit tillbakapressade långa stunder. Hardegård klockar ju 20-22 minuter per match, klart det blir kännbart när vi tappar ordinarie spelare och man måste kasta om i kedjorna.

Andraperioden är den klart sämsta vi presterat hittills denna säsong och då vinner vi ändå den med 1-0. Men så illa ser det inte ut särskilt ofta. Vi slog iväg puckar i panik, jag tycker vi blev lite tagna av rögles fysiska spel. Rögle är ju ett av dom bättre lagen i ligan, tippad långt högre än oss och vi tar ändå en poäng i en rakt igenom bedrövlig match.

Vi hade kunnat vara Linköping, hv71, Luleå eller Brynäs också. Tycker vi fortsatt kan gilla läget.

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
-Sputnik-: När vi summerar säsongen tror jag Westfält kommer varit våran bästa center, i konkurrens med Pettersson. I dagsläget tycker jag inte Lilja platser, Levinsson ser klart mer intressant. Otroligt önsketänkande att lyfta Genborg som någon slags självskriven succé och forward i en förstakedja över tid, så bra är han inte, ännu.
MPS har ju ärligt talat inte fått chansen hittills denna säsong.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.