1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2912001

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
BaraTikare: Är övertygad om att Lander kommer vara vår bästa och viktigaste center över hela säsongen. Vad talar för att Westfält kommer få den utveckling du pratar om?

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
Smörgåsen : bästa och viktigaste är väl lite olika saker? Givetvis är Lander vår MVP.

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
Smörgåsen : Du såg väl matchen idag? Westfält var efter Juel vår bästa spelare. Han gör få misstag i egen zon, dominant i närkampsspelet, förhållandevis snabb skridskoåkare, tar smarta mogna beslut, täcker upp för lagkamrater, vinner viktiga tekningar. Kommer han vinna den interna poängligan? Antagligen inte. Men hellre vinna med 1 - 0 än att förlora med 4 - 6, eller hur? Sedan har han väl inte riktigt fått chansen att ta en mer offensiv roll? Tror att t ex han skulle kunna sköta Genborgs uppgift i andra PP rätt skapligt och peta in några puckar.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.