1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2914952

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
-Sputnik-: Alla lag har väl alltid förbättringsområden? Kolla reprisen av Färjestads match ikväll...
Inget lag gör perfekta matcher match efter match. Kanske kan man få till 2 "perfekta" matcher per säsong. Så här ser sporten ishockey ut. Man möter en motståndare som påverkar hur bra eller dålig man framstår. Idag är vi det bättre laget, och förtjänar 3 poäng.
Vi släpper in 1 mål mot Luleå, herregud! Återigen är Marcus Westfält en av lagets bästa spelare (SHL:s bästa defensiva center?). Dessutom, gör Lilja en jävla kanonmatch!

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
BaraTikare: Att Färjestad nog skulle tappa lite slagstyrka var jag lite beredd på faktiskt. I att man plockar in en defensiv tråk-Jöns..
Läser att det gnisslas en del bland supportrar och att man redan längtar tillbaks till Mitell..

Jönsson är en lite för defensivt inriktad tränare för ett lag som innehar FBKs offensiva slagkraft och lagbygge.

Nu lär de väl växa på vägen då de trots allt har en ny tränare. Och kanske Jönssons taktik är mer vägvinnande
I slutändan.

Hoppas att vi inte har plockat ut vår fulla potential än heller. Med ny tränare i Samuelsson och allt.

Det jag också gillar är utväxlingen vi fick på att skaka om kedjorna. En sån som Heikkinen såg ut att trivas ännu mer. Och hade ju kunnat stänka in nån balja med till exempel.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-10-04
BaraTikare: heikki ska ha massa cred med . siktet kanske inte va på topp ikväll men jävlar va han kämpa o han vann massvis med sarg dueller samt att han visade fina handleder när han spela lös puckar till backar

hade också ett jävla monster byte i sista där han åkte ikapp motståndare bakom förlängd mållinje o vann tillbaka pucken som ensam anfallare. vi behöll den då offensivt o det hindrade luleå från att kunna vända spelet

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.