1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614822 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2954792

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
Labban: Ursäkta att man hackar på Lilja. Men håller Heikkinen lite före Lilja ändå.

Heikki har trots allt varit rätt skottvillig men likt mest hela laget inte "tagit betalt".
Lilja syns ju knappt alls och har Modanos berömda handväska i det fysiska spelet.

Med det sagt så är fortsatt Westfält, Lilja och Heikkinen felvärvningar sett till vad vi behövde ersätta.
Ja sen Levinsson på det.

Ok att Westfält har en defensiv som håller på SHL nivå. Men seriöst så var det ju inte det vi behövde i första hand och det hade väl heller inte varit en omöjlig uppgift att hitta en likvärdig billigare "kopia". Nog hade vi kunnat förvalta alla deras spelarlöner ihop på en bättre total.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-12-18
-Sputnik-: Kanske. Men jag är faktiskt mer besviken på Heikkinen som var en uttalad poängspelare när han kom hit. Lilja såg jag på förhand som en rollspelare med tanke på det han gjort i Luleå m.m. Nu har han ju inte levererat på den punkten heller så man är ju fortfarande besviken, men för närvarande är det poängproduktionen jag känner mig mest besviken på.

Hållander och Kapanen får gärna komma tillbaka och hela den biten

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.