1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614782 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2985323

Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: såg nu rykten om EP. Skulle han lämna så kommer ju inte Wedin vara varken forward nr 1 eller 2 som man ska gå med som spets. Då har man ju verkligen utrymme för att sänka hans (när kontraktet går ut) lön plus två riktigt tydliga spetsforwards. Wedin är bara en bonus på förhand.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Garanterat topp 6. Då kostar det. Meriter som landslagsspel och spel utomlands går inte att radera och att då tro att han skulle sänka sin lön med 100k är inte rimligt. Det är inte marknadsmässigt. Han besitter dessutom kvaliteter som ingen annan i det här laget har. Ingen annan klarar av att bära puck som honom. Han är även klart bäst i en mot en-situationer.

Emil kommer att lämna. 100%. Då lutar jag mig inte mot Expressens uppgifter

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Om Pettersson försvinner, då fattas det ersättare för Hållander, Kapanen, Dahlén och Pettersson. Hur tänker Nubben lösa det? Minst 3 spetsforwards behövs, varav en center. Allt snack om bredd borde vara bortblåst. Känns hopplöst redan nu.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.