1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614782 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2985332

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Garanterat topp 6. Då kostar det. Meriter som landslagsspel och spel utomlands går inte att radera och att då tro att han skulle sänka sin lön med 100k är inte rimligt. Det är inte marknadsmässigt. Han besitter dessutom kvaliteter som ingen annan i det här laget har. Ingen annan klarar av att bära puck som honom. Han är även klart bäst i en mot en-situationer.

Emil kommer att lämna. 100%. Då lutar jag mig inte mot Expressens uppgifter

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Jag tror ingen ifrågasätter hans egenskaper, Wedda är grym och en spelare vi har saknat enormt mycket under tiden han varit borta. Det är väl mer hur många matcher han missar per säsong som det pratas om. Att ha en så pass dyr spelare som inte spelar mestadelen utav matcherna är problematiskt med tanke på våran ekonomi.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.