1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2985378

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: ersätter vi Dahlén och Pettersson som vi gjorde i fjol så blir vi covidsäsongens svar på Oskarshamn. Då får vi börja hålla tummarna för en ny pandemi

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Angående Wedin ser jag gärna en förlängning, men till en lägre grundlön. Sedan kan kan få en bonus baserat på antal spelade matcher. Hans lön ligger idag på 280 tusen/månad. Sätt grundlönen till typ 180 tusen, och låt full bonus ge honom motsvarande 70 tusen extra per månad (utbetalas i slutet av grundserien) om han når över 45 matcher. Däremellan är det en stegvis trappa.

Weddas agent kommer säkert rynka på näsan till ett sådant upplägg men:
1. Tycker fan Wedda är skyldig Timrå det efter alla jävla skadeår
2. Wedda lär väl inte få ett attraktivt kontrakt på annat håll givet hans skadehistorik

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.