1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2985401

Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Skelet måste då ha avsevärt högre löneutgifter än Timrå såvida inte våra breddspelare har mer betalt än Skelets.
Var ska vi snåla/spara in och var ska vi fläska på?
.. det är tiotusenkronersfrågan.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
sargad: ja ja har länge haft svårt o få ihop sammanställningarna som brukar komma där vi inte ligger toksist. köper att malmö också är lågt men måste ha att göra med löneväxling samt hur man lägger upp ersättning för importer nettobaserat.

tittar man på lagens kostnader är vi ju brå sist men där ska man ha med sig att lagen som äger sina arenor såklart har mer utgifter.

bifogad bild 2 visar liksom vad lhc betalar enbart för sina importer. lägg då till att fantenberg lennström kovacs ljung o bernhardt alla har löner i paritet med våra dyraste.

ja vet inte om vi lägger multum på tränare o skit?
Uppladdat:

500x0-shl-kostander.png

500x0-linkoping2.png


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.