1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614762 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2985433

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Nej det är bara andra lag som kan få träff på importer antar jag.
Malmö, Oskarshamn mfl...

Tog dom två för att förtydliga att man inte måste vara världens mest attraktiva klubb att komma till. Som jag nämnt innan så spelar det nog mindre roll med anknytningar när det kommer till importer.
Det viktiga är nog mer hur man säljer in klubben och roll spelaren ska få etc.
Det är väl bara att dra till att man satsar på SM-guld om så behövs.

För ljuger det gör man ju inte.. För det borde i grund och botten vara alla lags mål om man spelar i denna ligan..

Betydligt dyrare och framför allt svårare att värva etablerad spets när det kommer till svenska spelare. Då de först och främst brukar gå på lokal anknytning, alternativt gå på satsande lag, alternativt geografiskt läge för släkt etc.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Lilla fattiga IKO har väl haft en hel del spetsspelare genom åren i SHL. Så klart som fan det går att hitta för oss också. Sen om det faller väl ut är en annan femma.

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Rent svammel att vi skulle ha såna problem med att få få hit spetsspelare, när pengar finns och platser i laget finns.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.