1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2986859

Sv: Apropå nånting...
-Sputnik-: Vad skulle det innebära att även behöva ersätta Pettersson?
- Att vi får göra nya spetsar. Sen ska vi också komma ihåg att jag tycker att många spelare har tagit steg. Linus Eriksson är fantastiskt just nu, vi har Genborg, Levinsson. Nu har ju Wedin varit borta men vi har honom, vi har Hartmann, Lundmark har kommit hem, jag kan rabbla hur många som helst - för vi har bra bredd.

Nubben är övertygad. Det är bredden som kommer bära till framgång näst år.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
X-Län: Varför skickar du bara in det som passar din agenda?

”– Men det är klart att då kommer vi att leta spetsar till laget, det måste vi göra.
I fall Pettersson också skulle lämna?
– Ja, det kommer vi försöka göra även om han inte gör det. Vi vet ju att Dahlén är borta, så vi kommer att leta. Vi kommer inte ha bråttom heller, det viktigaste är att vi hittar rätt. Sen om det är i mars, april, maj, juni eller juli, det får vi se.”

Sv: Apropå nånting...
X-Län: Känns väl som att EP:s lön borde frigöra för att kunna hitta en ersättare rakt av ändå va? Ligger väl i spannet 240-270k? En center i spannet 35-40 poäng/säsong borde inte vara helt omöjligt ändå.

Ett kan man säga i alla fall. Det är en spännande silly framför oss!!
(Varit rätt rejält stendöd typ 3 säsonger i rad där truppen varit spikad i mars typ)

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.