1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614778 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3009762

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Sades väl iofs i att Dahlén skulle ersättas med två spelare, ”en yngre och en äldre”. Kan ju vara så att Danielsson är den yngre då? Vad kan han kosta isåfall? 70-80k? Då har vi kvar ca 255k på Dahléns lön att hitta den där ”äldre” spelaren för. Nu kan man ju ha frångått den idén men än så länge har man ju inte hört annat upplägg.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : känns som vi borde lägga max 60k på Danielsson? Än så länge har han ju inte levererat nåt som gör att han bör ha en högre lön på denna nivån.

Vad tjänade Genborg. 50k va, snarare kring där nånstans i så fall.

Sen får han se Timrå som en destination att ta nästa steg för att framåt kunna tjäna de stora pengarna.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.