1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614849 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3031575

Sv: Apropå nånting...
TIK_TIK: Man anser sig ändå ha råd att ha en av HA:s dyraste trupper? Lyxen att budgetera med 5000 pers i snitt och att gå ända till final...
Det får tydligen bära eller brista.
Om man tycker det är jobbigt att hålla på Timrå med vår ekonomi...så finns det alltid de som har det betydligt värre...Leksand t ex.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Leksands IF är en lyxfälla on ice!

Återkommande ekonomiska problem.
För dyra trupper mot plånboken.
Värvar gamla spelare på nedgång dyrt.
Lägger drömbudgetar (publik mm)
Sparar 12 miljoner för outkontrakt som egentligen ligger på 40 miljoner.
Tigger mer pengar av kommunen med jämna mellanrum.

Klassiskt hockeylag som är omtyckt ja, men när är det nog???!!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.