+ 3
Inlägg: 3038183
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2026-27
Patrick Polly: Senaste fem säsongerna har Hartmann legat i spannet 13-25 poäng per säsong och då är det fem år sedan han hade den där 25 poängssäsongen och han har fått massor av speltid i PP med en av ligans absolut bästa spelare.
Skulle säga att det är långt ifrån oersättligt. Önskar Hartmann all lycka i DIF och unnar honom en nytändning i karriären men för Timrås del så tolkar jag detta positivt. Även om han inte ersätts rakt av så frigör vi pengar och spelare längre ner i hierarkin kan få speltiden att lyckas.
Skulle säga att det är långt ifrån oersättligt. Önskar Hartmann all lycka i DIF och unnar honom en nytändning i karriären men för Timrås del så tolkar jag detta positivt. Även om han inte ersätts rakt av så frigör vi pengar och spelare längre ner i hierarkin kan få speltiden att lyckas.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
Folk snackar skadebenägen, svag leverans och för dyr. Kapad vadmuskel och nu senast ett överfall. Han har alltid steppat upp när det gällt. Sen är han ingen uttalad poängspelare utan ett bra komplement för topp 6-9 med sin fart och tyngd. 120-150k för en spelare med hans CV är inga pengar.
Vem i befintlig trupp ska ersätta honom då? Walli, Forsell eller Lundmark? Jag är skeptisk. Det här ger bara fler frågetecken och mer av det vi redan har för mycket av i "hoppas han tar nästa steg". Vi tappar en etablerad spelare. En kulturbärare. Han är garanterat ett tapp i omklädningsrummet också. Sprider glädje (även ofrivilligt) och det är inte oviktigt i sig.
Nej, jag menar inte på att han är oersättlig eller att vi står och faller med honom, men varje gång man tappar en etablerad spelare som bidrar är det ju ett minus om man inte ersätter med likvärdig.
Tack för allt, Kingen. Saknar dig redan.
Vem i befintlig trupp ska ersätta honom då? Walli, Forsell eller Lundmark? Jag är skeptisk. Det här ger bara fler frågetecken och mer av det vi redan har för mycket av i "hoppas han tar nästa steg". Vi tappar en etablerad spelare. En kulturbärare. Han är garanterat ett tapp i omklädningsrummet också. Sprider glädje (även ofrivilligt) och det är inte oviktigt i sig.
Nej, jag menar inte på att han är oersättlig eller att vi står och faller med honom, men varje gång man tappar en etablerad spelare som bidrar är det ju ett minus om man inte ersätter med likvärdig.
Tack för allt, Kingen. Saknar dig redan.
+ 2
Han har samtidigt stannat något i utvecklingen och inte sett lika rivig ut de senaste åren.
Att han inte ersätts får väl ändå anses som klart negativt. Han har ju ändå legat kring plats 5-10 i den interna poängligan.