+ 3
Inlägg: 3038186
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: jag ser walli som ganska likvärdig. tung, gör sina 7-10 strutar, bra skott.
får han spela i samma roll så är han nog likvärdig.
men vi tappar en jävla karaktär helt klart. men karaktärer finns det ju också gott om o att omkl.rum faller med barre tror jag inte. även om han är älskvärd.
samtidigt hoppas jag att det finns någon liten plan att ändå förstärka truppen iom detta. eftersom vi både får en slant o frigör utrymme i budget så kan ju detta varit precis det vi behövde? sen är det ju synd att det inte var lilja eller pääjärvi kanske men tror deras kontrakt är svårsålda just nu o i synnerhet att få betalt för det.
får han spela i samma roll så är han nog likvärdig.
men vi tappar en jävla karaktär helt klart. men karaktärer finns det ju också gott om o att omkl.rum faller med barre tror jag inte. även om han är älskvärd.
samtidigt hoppas jag att det finns någon liten plan att ändå förstärka truppen iom detta. eftersom vi både får en slant o frigör utrymme i budget så kan ju detta varit precis det vi behövde? sen är det ju synd att det inte var lilja eller pääjärvi kanske men tror deras kontrakt är svårsålda just nu o i synnerhet att få betalt för det.
+ 1
Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Exakt och precis, en som förstår!
Hartmann är verkligen inte oersättlig, men om man inte väljer att ersätta honom med ny spelare. Så vill jag påstå att han är oersättlig med de spelare vi har att tillgå.
Hartmann är verkligen inte oersättlig, men om man inte väljer att ersätta honom med ny spelare. Så vill jag påstå att han är oersättlig med de spelare vi har att tillgå.
+ 2
Vem i befintlig trupp ska ersätta honom då? Walli, Forsell eller Lundmark? Jag är skeptisk. Det här ger bara fler frågetecken och mer av det vi redan har för mycket av i "hoppas han tar nästa steg". Vi tappar en etablerad spelare. En kulturbärare. Han är garanterat ett tapp i omklädningsrummet också. Sprider glädje (även ofrivilligt) och det är inte oviktigt i sig.
Nej, jag menar inte på att han är oersättlig eller att vi står och faller med honom, men varje gång man tappar en etablerad spelare som bidrar är det ju ett minus om man inte ersätter med likvärdig.
Tack för allt, Kingen. Saknar dig redan.