1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614784 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038201

Sv: Silly Season 2026-27
Cobra: Ska bli intressant att höra vad Nubben säger om att han släpper Hartmann. Om pengarna ska läggas på ny spelare (gärna en spetsback) känns det ok. Hållander blir nog bara en våt dröm!

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Nisse1: *Vi tog det beslutet att när vi inte har Hartmann så värvar vi till exempel Lucas Forsell, så det har funnits med under en längre tid och är ingen överraskning för oss.

Han berättar att även Reid Gardiner är en spelare som tagits in med hjälp av löneutrymmet som Hartmann lämnar."

Sv: Silly Season 2026-27
Så vad fick vi då? Det ska kosta för DIF att söka upp en kontrakterad spelare. Det var inte direkt så att Timrå erbjöd honom. Ett jävla otyg är det (oavsett Barres hemlängtan eller ej). Förväntar mig ett sjusiffrigt belopp.

I NHL kostar det 66% av kvarvarande lön att köpa ut ett kontrakt.

Hartmann låg på 120-150k/mån med 2 år kvar. Snabbt räknat hade det med NHL-regler kostat ca 1,9M för Djurgården.

I våras betalade de 400k för Solem. Ok att de tar över återstående kontrakt på i runda slängar 3M, men de kommer för billigt undan i längden med en övergångssumma kring en halv mille.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.