1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614763 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038229

Sv: Silly Season 2026-27
Nisse1: *Vi tog det beslutet att när vi inte har Hartmann så värvar vi till exempel Lucas Forsell, så det har funnits med under en längre tid och är ingen överraskning för oss.

Han berättar att även Reid Gardiner är en spelare som tagits in med hjälp av löneutrymmet som Hartmann lämnar."


www.st.nu/sport/spelet-bakom-darfor-lamnar-hartmann-timra/

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla:Ok.

1. Inte bara familjesituationen.

2. Djurgården var de som initierade kontakten.

3. Vi fick tillräckligt betalt, dvs ett sjusiffrigt belopp.

Man känner Nubben.

I övrigt finner jag det märkligt att pengarna vi "sparade" på Dahlén, EP, m.fl. Inte räckte till ersättarna.

Sv: Silly Season 2026-27
Villervalla: Åfan så Barre var frågetecknet Nubben surrade om precis efter säsongen, den var ändå lite oväntad.

Värvningen av Forsell känns mer logisk om man visste att Hartmann försvinner.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.