1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614835 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038552

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : och ändå sätter vissa Hartmann i deras 2:a kedja. I Timrå skulle han knappt ta plats i 3:e.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Nisse på Mon or:
Som det ser ut just nu är det nog tredjekedjan det lutar åt men han kommer nog få chansen i andra också med tanke på skador och sjukdomar.
Följande borde vara i toppkedjorna
Hudon-Vejdemo-Snively
Gunler-Björck-X

Enligt vad jag förstått ska det in en uttalad spetsforward till som väl lär ta den sista platsen men det förutsätter ju att det hittas något vettigt.
Vem petar Hartmann av ovanstående, Gunler?

Sv: Silly Season 2026-27
Annat ämne: nästan rakt genom jumboplaceringar när Sportbladets hockeyskribenter kamikazar. Ingen chock direkt, jag menar merparten här inne svävar nog på målet om var vi står. Men jag kan bli lite häpen över: 1) att Löven genomgående tippas före. 2) att förmodade experter liksom helt ignorerar att Otto K/McLaughlin/Gardiner åtminstone på papperet är värda 80-90 poäng utifrån vad de gjorde förra säsongen. Men det är väl så mycket enklare och skrivvänligt att peka på att 100 poäng tappats.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.