1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614844 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038557

Sv: Silly Season 2026-27
Annat ämne: nästan rakt genom jumboplaceringar när Sportbladets hockeyskribenter kamikazar. Ingen chock direkt, jag menar merparten här inne svävar nog på målet om var vi står. Men jag kan bli lite häpen över: 1) att Löven genomgående tippas före. 2) att förmodade experter liksom helt ignorerar att Otto K/McLaughlin/Gardiner åtminstone på papperet är värda 80-90 poäng utifrån vad de gjorde förra säsongen. Men det är väl så mycket enklare och skrivvänligt att peka på att 100 poäng tappats.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Att vi är bottentippade är helt rimligt men håller med om Löven.
En fråga: Ni som tror att vi undviker kval, vad baserar ni det på? Sett till övriga lags trupper i jämförelse med vår?
För jag ser inget annat än ett kvallag, vi har ett oerhört blekt lag rakt över

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.