1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614844 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 3038579

Sv: Silly Season 2026-27
Maktankan: Att vi är bottentippade är helt rimligt men håller med om Löven.
En fråga: Ni som tror att vi undviker kval, vad baserar ni det på? Sett till övriga lags trupper i jämförelse med vår?
För jag ser inget annat än ett kvallag, vi har ett oerhört blekt lag rakt över

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: jag är inte imponerad av Linköpings lag så här långt. Men det är ett tag kvar till nedsläpp så än hinner mycket hända.

Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Inte lite avis man blir på Brynäs.
Faktiskt nått sånt här jag trodde/önskade att vi skulle landa med lönerna vi tappat i Erixon, Pilö och Nässén..

Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: först ska ja säga att ja inte tycker det är konstigt om man ritar in oss på kval. mycket som är ovisst.

men här kan du få mina 5 cent på vad jag håller mina förhoppningar mot ( fattar inte varför man ska gå in i en säsong med att de är helt kört men men):

-ny offensiv tränare som kan få ut mer än tommy-fyrkant.
-flera unga spelare som avslutade starkt o har en lovande kurva
-ja tror inte nyförvärven behöver va så dåliga som många andra tror
-ja ser en möjlig offensiv från backplats som vi inte haft på många säsonger
-vi slår ur underläge, tror de kan passa många i vårt lag.

detta gör att ja som vanligt går in i säsongen med förväntan.

Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Jag är dessvärre rädd att du har rätt. Fine att vi får en ny tränare med mer offensiv agenda.

Men folk verkar romantisera hur det såg ut under Jokinen när vi försökte samma grej. Då har folk glömt att vi i princip levde på Hållander och Juel, men sina undersåtar Dahlén och Oliver Kapanen.

Att Wedda skall producera i samma utsträckning som den säsongen, det känns mer som en önskedröm.

Så mycket som måste klaffa kommande säsong och jag är fortsatt oroad över att vi kommer vara för uddlösa.
Detta lag saknar en klassback eller riktigt spetsforward som självmant kan vara anledningen att vi vinner vissa matcher som står och väger. (Helst skulle jag fått in både och)

Jämnbrunt är ledordet och att undvika 13:e och 14:e platsen blir utmaningen kommande säsong.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.