Priset för skadorna
« Föregående · 889390 Till forumet
Sv: Priset för skadorna
Tycho: Det är faktiskt riktigt bra resultat (om det nu hade blivit så). Måste ha sållt sponsorplatser och sponsorpaket så det stod härliga till i fjol? Vi hade ju i och för sig ganska högt publiksnitt. Visst ökades publiksnittet i fjol?
Sv: Priset för skadorna
Kerstin_k: Den enda han pratade om var att publiksnittet i år låg på drygt 5200 iår mot drygt 5500 för två år sen(då vinsten var ca 3,5 miljoner).
Sen sa Thomas också att det viktigaste för att vara med i toppen var att öka omsättningen, detta görs framförallt genom att ha en större, bättre och mer anpassad arena.
Som parantes kan sägas att säsongen 2005-2006 hade Leksand en omsättning på 99 miljoner. Det året åkte de ur ES men hade ändå 5:e största omsättningen och 12 miljoner mer än Timrå hade iår.
Omsättningen ökade med 12 miljoner mot 2005-2006 och vi ligger 7:a i ES totalt.(Frölunda, Färjestad, Modo, HV71, Linköping, Brynäs)
Sen sa Thomas också att det viktigaste för att vara med i toppen var att öka omsättningen, detta görs framförallt genom att ha en större, bättre och mer anpassad arena.
Som parantes kan sägas att säsongen 2005-2006 hade Leksand en omsättning på 99 miljoner. Det året åkte de ur ES men hade ändå 5:e största omsättningen och 12 miljoner mer än Timrå hade iår.
Omsättningen ökade med 12 miljoner mot 2005-2006 och vi ligger 7:a i ES totalt.(Frölunda, Färjestad, Modo, HV71, Linköping, Brynäs)
« Föregående · 889390
I detta ingick:
-Kostnad för nya spelare
-Minskade intäkter pga sämre resultat
-Förlorade vinstsummor från serieplacering
-Andra kostnader
Så med en mer skadebefriad säsong hade kanske resultatet hamnat på 5-6 miljoner i vinst.
Trots förlust redan i en kvartsfinal...