Rögle BK - Timrå IK 2009-12-12
Kattgubben: Moe behöver träna STYRKA!!, Han är lite för vek för ofta, Han kanske vaknade av proppen han åkte på!
Helvete vad utspelade vi är.!!!
Berka: Har du missat att Lander varit bättre i 9 av 10 matcher, Visst Mps är riktigt bra, Men Lander är bättre! Lander kommer bli riktigt stor i NHL. Han har allt, behöver förbättra speeden ytterligare, i övrigt komplett, en jätte i defensiven.
Jag förstår vad du menar, men Lander har en tendens att glömmas bort jämfört med Mps.
Rögle lyckas med att reta upp våra stjärnor.
Corso, Caslava m fl måste foka på spelet.
2 perrar kvar. Det här vänder vi !
Forecheckingen patetisk. Om man inte går på, ge fan i att båga runt cirklarna. Ställ i så fall hellre upp i mittzonen, men försvara den då för i helvete. Gå på kropp! Ligg tätt!
Sen anfallsspelet. Eller: 'anfallsspelet'. Det har man inte haft något som helst av. Och det lilla man har haft har varit totalt impotent. Ta avslut! Och gå på mål! Nu snurrar man, och spelar sen in den i mitten när alla spelarna snurrat sig trötta varpå de röglespelare som står i slottet och väntar kan ta pucken och tokkontra.
Nu får det fan vara nog. In och spela hockey, för helvete!
Anger gör med allt att dömma sista matchen för Timrå ikväll. Läge för Challe att elda på karln. Kanske beordra Anger att gå ut på isen och spela riktig slaktarhockey. Kasta in honom så där lagomt före avblåsningarna och låta honom ta med sig ett par spelare från motståndarlaget till utvisningsbåset.
Hela hans spel karakteriseras av det. Kladdigt, lojt, och nonchalant. Det är faktiskt riktigt tråkigt för han har kvaliteter och potential men han skulle kunna få ut så otroligt mycket mer av det om han bara kunde lägga till lite hjärta och noggrannhet i spelet.
John K: Men hur är det möjligt att match, på match på match åka ut för 6 man på plan, vad håller dom på med i båset,
Har själv spelat hockey i nästan 20 år och aldrig åkt på en sådan.
Idag är Hynning tillbaka i sitt "dutt pet, dutt pet spel igen, fan loj han är idag.
Nu kör vi!
Rooster23: Kommentatorerna på webradion har aldrig sett Foppa live. "Ändalyckten" my ass. Roligt för Axelsson att han får sätta en till kasse. Han jobbar hårt i varje match!
"Magnus Pääärvi-Svensson tar pucken snett till höger framför Röglekassen, fintar en back, trampar runt buren och släpper in en drömpass i slottet. Där står Anton Axelsson som hinner bocka, buga och kasta en slängkyss till Magnus P-S innan han trycker in 1–1."
Skön tackling på Gath :D