Silly Season 10/11
Vetifan vilken forward i Timrå som besitter hans skills.
Nej där har MoDo fått tag på en riktigt klasspelare det kan jag lova.
Kostnade för Corso täcker in både Vinet o Murley om man gör sig av med hela kostnaden,
Säg att Eriksson är sponsor pengarna så måste forfarande pengarna till den trettonde forwarden finnas tillgänglig.
Enligt din tes så spelade Corso då på pengar som inte fanns?
2 sponsorer+ Corsopengen? = Viinanen, Murley och Eriksson.
Är det Viinanen och en förlängning med Murley och sen har vi Corso-pengarna (förhoppningsvis snart iaf) till vadå? En förlängning med Eriksson och...ingenting?
Sen undrar man ju..."hur det ser ut den dag vi ska göra någonting", "...julen ställer till det..."
Jag tolkar det här som linkan på något sätt tror att han ska få ledigt och inte verkar ha fattat att hans arbetstimmar står i direkt relation till tabellpositionen.
även för T.J och C.E. Nytt friskt blod är vad som behöfs.
Pratade med en "gammal " hockeyspelare som har varit insatt både i TIK och SH och han sade att när det kom fram att Linkan skulle ta över som sportchef i TIK så garvades åt detta både från TIK;s och SH håll . " En person som inte kan hockey samt vara arrogant ! det var orden som sades ..
Tror inte att Linkan har pondus till att vara sportchef utan han har värvats som sportchef för att inte gå emot T.J.
Lyssnar man både på T.J. och Linkan så kan man tro att båda håller på att somna .........
Laget är skadedrabbat och den stora stjärnan har fått sparken.
Men något nyförvärv lär inte finnas i till omstarten den 26:e december.
- Jag har svårt att se det, säger sportchefen.
Har du pratat med Martin Sonnenberg sedan det blev klart att Corso lämnar?
- Nej, det har jag inte.
Är han ännu aktuell?
- Vet inte riktigt, vi har ju också spelare som Matt Murley att ta ställning till och så har vi en hel del skador. Allt är så dagsfärskt. Vi har olika planer, sen beror det på hur det ser ut den dag vi ska göra något.
- Men som det är i dag har jag svårt att se att vi ska ha någon ny spelare på plats innan den 26:e. Julen ställer ju också till det en del, det är mycket som ligger nere då.
Nämen, det var visst Linkans ord, blev någon förvånad?
Linkan han håller käften, mörkar o ljuger så att de sponsorer som inte bestämt sig för att kliva av ännu, nu gör det.
Andersson framstår ju som rena proffset i jämförelse.
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Förstår att det värmer i ett TIK-hjärta att höra kommentaren om Anders Lindbäck i SVT: "Den före detta Brynäsreserven"
Det är säkert en sammansvärjning mot Timrå att man inte nämnde Timrå som senaste klubbadress...
Ambroo: Han är nästan löjligt ärlig och öppen den där Flint Andersson. Linkan må ha lyckats sisådär med mycket men det finns något värdigt i att han ändå håller supportrarna och utomstående borta från hans riktiga avsikter och tankar. Flint låter som någon gammal hederlig eliteprospect-runkare som skulle kunna härja här på HS.
Redigerad kommentar
suck
Kul idé, i Klotens souvenirshop kan man, som julgåva, köpa fotoramar tillverkade av spelarnas kasserade hockeyklubbor.
"-Tidigare kollade vi mest på en offensiv power play-back men nu söker vi även en stabil, defensiv back. Så vi scannar hela backmarknaden, säger han.
Även en forward står, som tidigare, på inköpslistan.
'Vi söker tre spelare två backar och en forward som kan göra lite mål.
Enligt Andersson för klubben intensiva diskussioner med en handfull spelare. Han garanterar att minst två nyförvärv kommer att presenteras innan hemmamötet mot AIK den 26 december.
-Vi har tät kontakt med fyra-fem spelare. Sen handlar det givetvis om ekonomi också men något kommer att hända den närmsta tiden. Minst två nya spelare kommer under uppehållet, så är det bara, säger han."
Edit: Nähä, det var visst Freddans ord... Sicken otur!
Redigerad kommentar
Kan det vara så att snygghetsfaktorn fick länkarna att haverera?
Lubos Bartecko klar för Modo | Modo | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Ambroo: Lite större tryck på den första så skulle jag köpa direkt. Kan bli den nya tröjan för krogen.
När Färjestad skippade sitt lila samarbete hände väl något. Helt plötsligt fick supportrarna en rätt skaplig kollektion att köpa in sig på också och nu är väl deras klack en av de bäst klädda i ES. Snabb vandring från att varit utskrattade clowner med ansiktsmålning bara för några år sedan.
Blizzard: Det där bäddsetet vete faan om det var snyggt, såg mer ut som en färgkräkning.
Samtidigt så verkar ju AIK ha någon form av samarbete med Lyle & Scott rörande en särskild kollektion.
Tidlös med slapp design: http://shop.textalk.s...art=858810
Grymt het: http://shop.textalk.s...art=857174
Urläckra: http://shop.textalk.s...art=857175
Edit: Alla damer titta hit: shop.textalk.se/se/article.php?id=4944&art=5867450
Redigerad kommentar
www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=2&id=618
www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=2&id=619
www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=5&id=728
Vilken super man som helst skulle se ut som en vilsen bebis i timrås kollektion just nu.
Man håller helt klart på fel lag om man vill visa sig i klubbens prylar.....
Hahl Bundy: En ytterst enkel t-shirt idé. Denna text men bilden ersatt med Le Mat...
Stå upp för klubbmärket betyder idag inte speciellt mycket, förutom för dem som är fostrad i klubben och kanske några spelare till.
Personligen tycker jag att det var roligare att gå på hockey för ett antal år sedan. Kanske beror det på att gubben blivit gammal eller så är det denna miljardindustri som har skenat iväg, till ett för mig, icke önskvärt resultat.
Klubbhjärtat är nog en mycket viktig del i mitt välbefinnande. Det känns så.