Silly Season 11/12
Bragd-Birger: Vill du vara arg på TIK är väl det helt okej, det skiter väl jag i egentligen. Men personlig erfarenhet säger mig att det är bortkastad tid och energi att gå runt och vara arg på en person/förening/etc. Det hjälper sällan och förhindrar oftast dig från att njuta av hockeyn i detta fall.
Men hey alla är vi olika, det kanske funkar bra för dig.
Sen kräver jag inte att få njuta när jag kollar på hockey. Det gör jag sällan när Timrå spelar, undantaget möjligen visst sadomasochistiskt frosseri. Men det måste finnas nerv och en korrekt dos av fuckfingeri för att jag ska triggas i gång. Ge mig det i vinter, och jag kommer att dra min lans för laget 7 dar i veckan.
Men: så länge signalerna som strömmar ut pekar i precis motsatt riktning kommer jag att fortsätta reagera med ilska och irritation. Det här är ingen lek. Timrå är en oproportionerligt stor del av själva mitt väsen. Måhända patetiskt och osunt, men sån är jag.
Jag hoppas att de som är så jävla negativ till allt som heter TIK inte kommer på matcherna heller.....
Folk talar om att Perra är en skit tränare ????? Dessa har nog aldrig stått på ett par skridskor i hela sitt liv.
Hur vore det om vi alla kunde bli lite mer positiv ????
Med tanke på hans spel i egen zon förra säsongen då han fullständigt gav fan i sin gubbe, så funderar man ju vad f-n dom håller på med!! Plus alla skador!!!!! Kan inte vara annat än skulder till den mannen som gör att han är erbjuden nytt!!
Tror att man måste byta ut lite utanför isen oxå om man skall vara kvar i finrummet framöver!!!! Men vad jag tror och hoppas så kommer det att ändras till nästa år då vissa konrakt går ut!
Fast det är väl ingen som är negativ till allt?
Sedan angående din metafor angående Perras kompetens. Du har aldrig klagat på exempelvis statsministern då?
Enligt dom är han helt värdelös.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ticar är ung och går starkt framåt. Visst, kan bli fågel el fisk som alla andra men tveklöst en kille med potential att blomma ut. Det är ingen Jesper Samuelsson det är frågan om.
Redigerad kommentar
Detta tog jag med i beräkningen när jag sa 30-40 poäng. Men du vägrade ju lyssna på mina resonemang.
Och nu när han gör väldigt bra ifrån sig i VM så är jag ännu mer övertygad.
Och hur kan du säga att man vet vad man får i Hynning eller Bagarn? Det är väl väldigt oklart om något?
Redigerad kommentar
En offensiv kille som KANSKE saknar en del defensivt, är nog inte hela världen i det här läget. Vi måste ju göra mål också.
Sa att folk gick bananas över hagos, bagarn och hynning
sa att "man vet vad man får" om Bagarn och Hagos dvs spelare som inte är tvärsämt i defensiven och gör iaf lite poäng frammåt och kan lira BP.
Ticar vet jag inte vad jag får i en 55omgångarna ES säsong, vet absolut inte hur grymm han skulle avra idefensiven och gör man 20P och släpper till 35-45 mål spelar det ingen jävla roll att han skrapa ihop 20pinnar.
Hagos var inne på 11baklängesmål på 51matcher i spel 5mot5.
Som sagt, tycker inte Ticar är bästa lösningen om han ska vara sista FW'n, tycker inte Hynning är det heller, ingen av dom är optimala att ha som sista FW, men what the fuck orkar inge mer.
Skulle kunna tänka mig Ticar PLUS en till FW.
Redigerad kommentar
Ticar gjorde trots allt 44 assist på 54 matcher, så han borde ju besitta en hel del spelsinne.
Linkan kollar nog på VM. Så vi får väl se...
Avgå alla!!!1!!1
Jag vet en: Lars-Erik Spets.
Redigerad kommentar
Bra att Hynning lämnar. Även om han har vissa spetskvalitér så visar han dom alldeles för sällan. Det räcker med en chansning i Pärssinen då det gäller skadebenägen.
Men han lär kunna producera en hel del i SAIK om han får vara skadefri.
Däremot ska det bli oerhört skönt att slippa se gamnacken samt bakomryggen flipp-passningarna.
Jag tror nog att SAIK kan få en del problem med att ersätta sina viktiga pusselbitar. Som timråit ska man kanske inte slå sig för bröstet och klaga på andra lags trupper men jag hoppas innerligt att SAIK får problem med att locka stjärnor till orten och jag hoppas innerligt att det går rejält åt helvete för packet. Tidigare säsonger har vi kunnat säga:
"det här och det där laget ska vi ha bakom oss när serien är färdigspelad".
I år har vi ett sånt lag och det är Växjö. Resten får betraktas som "likvärdiga" eller "out of reach". Nu hoppas jag inte att spelarna går in med den inställningen, det vore katastrofalt, däremot så ser det så ut på förhand.
Eller rättare sagt vad tycker du? Första sässen så gjorde han 22p, ungefär vad han snittade i TIK. Den andra så får han sparken efter 9 omg. Knappast någon succé va?
Det roliga är att han efter det flyttade till Kärpät som han spelat i 4 säsonger tidigare och därefter gör sin bästa säsong sedan 2004-2005 med 33p på 45 matcher. Men nu är han tillbaka i tjeckiska ligan igen i Sparta Prag.
mikenomad: Skellet slutade till och med efter oss i publiksnitt i grundserien trots sin succesäsong (bara fem pers i skillnad men ändå) och hade ett ungt talangfullt lag med ledande roller tagna av unga junisar eller förstaårsseniorer som är billiga i drift. en sån som Lehtonen kom väl inte in som etablerad superstjärna heller och hade sannolikt en hyggligt rimlig lön? Sen är väl norra västerbotten en av få avkrokar i landet med sämre ekonomisk tillväxt än Sundsvallstrakten. Pluset för SAIK är väl att hela bygden står bakom och de slipper konkurrera om sponsorpengar eller publikintresse med annan elitidrott. Så nog måste det bli en utmaning att fylla ut finalkostymen med de ekonomiska medel som står till bud.
Ser man på bytet Hagos mot Hynning så känns det inte som att vi går ner oss. Tappar målsinne, får defensiv kompetens, potential till 55 matcher på isen och betydligt mer fighting spirit. Sen kanske Hynning är trevligare i omklädningsrummet, en del tyder väl på det. Lönekuvertets storlek och därmed proportionen bang for the buck vet vi inget om. Men det verkar ju som att vi bjöd över på Hagos (om han ens hade ett SAIK-erbjudande att ta ställning till?) och de på Hynning.
Tar man traden Karlsson mot Tenkrat så var det väl ungefär samma upplägg och där tycker väl ingen något annat än att vi var the lucky winners även om Skellet som helhet smiskat upp oss rejält på slutet.
ÖstrandsNisse: Jag är rädd att det ligger en hel del i det där.
Men jag väljer framförallt att ta med mej denna mening:
"Huvudsaken är att vi fortsätter att ha ambitionen, nämligen att spela i elitserien".
Kämpa!