Silly Season 2023-2024
« Föregående · 2529819 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly Season 2023-2024
Nu tar dom in en norsk i studion . Men det går inte , SHL spelas utan skidor
Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Väldigt mycket snack om Bernie i eran bok. Har ni glömt att vi just nu krossar Diffen och kommer ha kvar vår Bernie!
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Nej jag håller med dig. Ser hellre en mer balanserad tvåvägsback med starkare defensiv men som ändå kanske kan landa på en 25 poäng eller liknande! Även om plus minus känns lite föråldrat att använda sig av ibland.
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Det beror mycket på vad vi skulle betala för honom.
Jag tror inte han skulle kosta speciellt mycket med en hög potential.
Säg att han skulle fått 80-100000 i Timrå, vad kan vi få för samma summa som har en möjlighet att spela som topp 4 back? För den toppen har han. Ingen större risk heller då Modo säkert tagit tillbaks honom alla dagar i veckan.
Men klart det är en chansning, men vi måste nog ibland chansa på vissa spelare om vi ska kunna ta nästa steg om vi har kvar basen som kom förra året.
Jag tror inte han skulle kosta speciellt mycket med en hög potential.
Säg att han skulle fått 80-100000 i Timrå, vad kan vi få för samma summa som har en möjlighet att spela som topp 4 back? För den toppen har han. Ingen större risk heller då Modo säkert tagit tillbaks honom alla dagar i veckan.
Men klart det är en chansning, men vi måste nog ibland chansa på vissa spelare om vi ska kunna ta nästa steg om vi har kvar basen som kom förra året.
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Vi behöver inte en Bernhardt som gör 20 mål men -20 i +/- för 100.000 kr/månadslön. Vi behöver en klassback med defensiva egenskaper för 200.000 kr/mån. Dom här puckarna som Bernhard får stå och raka in från blå, hur ofta har en SHL-back den tiden med puck? När han sticker upp på kanten och får ett crosspass på bladet och sätter den i krysset, hur många motståndare i SHL missar den markeringen?
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
Sputnik: Nu kan vi vinka av Bernhardt. Då får vi kanske en lite spännande silly ändå, förhoppningsvis två nya backar som vi inte har en aning om.
+ 2
Sv: Silly Season 2023-2024
RunarUp: Nej Bermhardt är absolut inte "oersättlig" om vi nu går miste om honom. Det hade känts värre om Kapanen hade landat nån klassback som lämnat för ett NHL kontrakt innan han hunnit spela eller liknande, så att Kapanen fått gå ut på marknaden igen med en svårare uppgift att hitta likvärdig.
Nu kan Kapanen nog hitta nån bättre 2 vägsback istället, Bernhardt är mer en renodlad offensiv back i mitt tycke.
Tycker inte vi har den bredden på backsidan med en chansning som Bernhardt ändå är.
Nu kan Kapanen nog hitta nån bättre 2 vägsback istället, Bernhardt är mer en renodlad offensiv back i mitt tycke.
Tycker inte vi har den bredden på backsidan med en chansning som Bernhardt ändå är.
+ 2
Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Sörjer inte om vi missar Bernhardt, tycker Södergran är den intressantaste spelaren i MoDo.
+ 2
Sv: Silly Season 2023-2024
DJ Hemp: Det tror jag också, han lär få en större roll men troligast i ett lag som går lite sämre.
Men skulle kännas surt om han gör succé
Men skulle kännas surt om han gör succé
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Jag tror nog att det var en förhoppning, en spelare som kan ta ett kliv så vi fick en budget-Laleggia.
+ 3
Sv: Silly Season 2023-2024
X-Län: Bernhardt kan väl inte ha varit ”plan A”, snarare en breddvärvning.
+ 3
Sv: Silly Season 2023-2024
Andersson: Han fick ett mindre bra tips från DIF forumet i alla fall.
+ 2
Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: Om inte Bernhardt har ett 1+1 kontrakt han kan säga upp och väljer Timrå trots Modo går upp… 😉
+ 3
Sv: Silly Season 2023-2024
VAAAAAAAAD ska Garpen gööööööra nu ???? Byta kedjor ? Gnälla ? Avgå ?
+ 3
Sv: Silly Season 2023-2024
Tycho: Modo får det garanterat tufft deras första säsong. Bernhardt kan säkert stänka in ett gäng poäng, men jag tror det gynnar honom själv att komma till en mer etablerad klubb istället med bättre förutsättningar.
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
Tycho: Jag har sagt det hela tiden, bernard kommer spela i Modo i höst. Och PerHapps kommer vara skyldig mig en öl
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
Jåkkinen: Det känns väl lite som när vi började leka hem kvalet mot dom. De är livsfarliga när de får något att gå på (som efter målvaktstavlan till 1-1), men när matchen bara rullar på i 5-5 skapar de inget.
För MoDo gäller det bara rulla på utan dumma utvisningar.
För MoDo gäller det bara rulla på utan dumma utvisningar.
+ 3
Sv: Silly Season 2023-2024
mikenomad: The Curse of Olle Liss.
Har man han i laget är man garanterad final men aldrig att gå upp
Har man han i laget är man garanterad final men aldrig att gå upp
+ 4
Sv: Silly Season 2023-2024
DJ Hemp: Önskar inte Djurgården någon lycka men vi kommer inte få en back med lika stor chans till uppsida än Bernhardt för de pengarna. Skulle kräkas blod om han gör succé i Modo i SHL…
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
Niikeliito: Utgå , Djurgården !! Utgå , Djurgården !!
Fansen har gett upp ;-)
Fansen har gett upp ;-)
+ 2
Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Oerhört trubbigt från Djurgårdens sida. 1-3 nu o det känns som matchen är avgjord
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
jens_88: förstår inte hur djurgården har tänkt gå upp i SHL med den här offensiven? Modo är bättre i mittzon än vad jag trodde dom skulle vara men djurgården med puck, herregud vad oinspirerat och söligt.
Sv: Silly Season 2023-2024
{297}: Låter som en sjukt svag utelning .. när man enligt en del hockeyexperter har lyckan att ha allsvenskans överlägset bästa pp back i laguppställningen.. 😏
+ 1
Sv: Silly Season 2023-2024
jens_88: Modo har 5,88% i PP i finalserien, ändå leder man. Det borde var omöjligt. DIF har 30% men bara 10 tillfällen mot modos 17 st.
+ 2
Sv: Silly Season 2023-2024
Hemliga knepet för att hålla Modo ute och inte släppa in mål? Ta en utvisning, Modo kan verkligen inte spela PP
+ 2
« Föregående · 2529819 · Nästa »
