1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen
« · 194697 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Och på min idiotiska radio envisas de med att sända från Hästen - Mariestad. Ingen hänsyn till att jag vill veta vad som händer i Kempis... Kämpa nu Timrå!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Swordster: Radiosporten raporterar om grinigt på isen, KONSTIGT?

Inte när Vimmelborg dömer!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
TD: Någon som vill gissa vem som dömer?

Vimmelborg!

Hur i helvete kan han få döma oss jämt?

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Swordster: 3-3, helsikke, inga onödiga utvisningar nu!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
3-3 i box Wallenberg utvisad!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
3-3

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Brott lönar sig inte defitivt inte 5 minutare.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Swordster: 2-3 i spel 3 mot 5, spel 4-5 i ytterligare 3 minuter!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Swordster: 2-3, är vi fulltaliga?

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Swordster: Vad håller de på med 3 mot fem i "hur länge som helst" Sanny fick matchstraff för checking from behind!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Chief: 3 mot 5 just nu!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr-nix: Det känns tryggt... Jäklar vad skönt att vi fick en sådan här början på matchen!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Mera mål TIK! Kanon om ni grejar denna fajt.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Chief: kan bara gå efter vad jag hört i p4:a och där säger han(p4:a snubben) att Freddan gjort några bra räddningar.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Hur ser det ut i Timråmålet då? Stabilt? Någon som vet mer än jag?

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
BlackBay: 1-3 KRYKOV!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
1-3 Krykov !

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
verkar som MoDo får sota för nederlaget i Karlstad.... kung

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr-nix: 0-2 Vår egen Duracell kanin R.Carlsson!!!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Underbart 0-2!!
"Man hör inte vad man tänker pga Timråklacken, säger Jonasson på radiosporten"
Det e så de ska va.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
0-2 Robban :))

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
0-1 :)

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Mål!

Modo - Timrå IK 2003-01-19
MoDo utvisning.

Sv: Ingen Näslund till Modo
Frisco:
Tack för uppdateringen.... hmm..... 77 var man ju bara 1 bast..... kanske därför man inte minns så mycket från det WMet... he he...
Men Wien WM 87 satt det en liten knatte på 11 bast o gallskrek när Sandström slog in 2-2 mot Sovjet.....

Sv: Avfärd mot Ö-vik
hassebasse: Jaha ja då är jag med i valsen. Herregud åh jag som inte har en autograf utav FRÄLSAREN själv...*gråtfärdig*

Knylan: Tackar tackar å ödmjukast ;) Förmodligen är du väl på plats i "Kempis" när detta skrivs. Men du ser väl det när du kommer hem istället då ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Ingen Näslund till Modo
BlackBay: Jodå, VM i hockey gick i Wien både 1977 och 1987. 1977 kom Sverige 2:a efter Tjeckoslovakien. Sverige vann mot CCCP (Sovjetunionen) 2 ggr i denna turnering. 5-1 och 3-1. I 3-1 matchen var Göan Högosta helt suverän och Roland Eriksson gjorde Sveriges 3 mål.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
ernie eagle:
Jag ljög lite förut ! Pasi P. stog faktiskt och lutade sig mot det där järnräcket, som du kan se på "KNYLANS" bifogade fil i mejlet här nedanför !!!
De´va´ se´n han skrivit så in i helsikes många autografer, som han satte sig på det tredje trappsteget och tog igen sig en stund.
F-n vet, om han inte tog sig en pilsner också, eller var det en vanlig Trocadero kanske ??
(Den där skylten med ROSTBIFF 89:-/kg, finns inte kvar).

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Ingen Näslund till Modo
Frisco:
Nu var väl Wien WM 1987 o inte 77 väl?

Sv: Avfärd mot Ö-vik
ernie eagle: En favorit i repris, skriv ut och tapetsera väggarna med bilden eller nått.

Sv: Ingen Näslund till Modo
Jimmy: Nu lär väl knappast sista ordet vara sagt i denna fråga. Kommer Foppa å Sundström hem som planerat så kommer nog även Näslund att vara sugen på att avsluta karriären med sina gamla polare, trots dagens uttalande

Sv: Avfärd mot Ö-vik
hassebasse: Hur fasen kunde karln sitta på den när den inte finns? Menar du den där trestegstrappan som vätter ut mot Köpmangatan som ligger vid huvudentrén? Den officiella "Domustrappan" (den långa branta upp mot Domustaket) har ju gått i graven. Åtminstone på riktigt. I våra hjärtan finns den ALLTID kvar.

Åh f-n så vi Pasi satt där han. Typiskt att man skulle dra på sig en envis förkylning just nu då. Annars hade ju kunnat steppat iväg 200m och hälsat på honom. Morsan måste ha sett han men hon känner ju inte igen han i vilket fall. För hon sa då inget till mig när hon hade vart och handlat...*suck*

PASI PASI PASI SÄG MIG MIN VÄN NÄR DU KOMMER HEM?

#3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3 #3

Sv: Leif Boork
Korrigering: Nu är INTE jag någon stor vän av socialdemokratin.

Sv: Leif Boork
Helg Ernest: Jag tror det är svårt för vissa att erkänna att en viss Herr Boork har rätt i en hel del i det han säger. Sen så kan man inte komma i från att att han faktiskt också skrivit mycket "skit" om Timrå. Men vem har inte gjort det? Lasse Anrell, Mats Wennerholm, Rolle Engström m fl och vilka har inte sagt mycket skit? L-G Jansson, Challe Berglund, Christer Jonasson, Lasse Granqvist, Johan Edlund m fl

Om man "synar" det hela lite grand i sömmarna så ser man att karln knappast varit ensam om att dra ett svart skimmer över Timrå IK. Men jag antar jag har är lite mer liberal än dom flesta andra i en "sossestyrd" kommun. Du vet här ser man bara RÖTT. Antar att det är därför som det är så jäkla svårt för en urtimråit att kunna bläddra i en ST bara därför att den är - just det liberal! Åsikterna går stick i stäv med vad "sossarna" själva skulle ha sagt och därför man väljer man röd tidning istället - Dagbladet. Nu är jag någon stor vän av socialdemokratin men har faktiskt Dagbladet i brevlådan enbart för sportens skull. Jag brukar hoppa över ledarsidorna. Möjligen kan jag sträcka mig till att läsa insändare, mer än så är det inte. Å andra sidan har jag ju ett förflutet som praktikant på Mediehuset ST också och känner mig hemtam på redaktionen där. Sen så är jag ju även tidningsbud på söndagarna.

Mor min lärde mig en väldigt klok sak en gång - "min son lär dig livets svåra gåta, älska, glömma och förlåta". Det har jag tagit till mig och det budskapet har jag också haft mycket glädje utav.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Ingen Näslund till Modo
I början på 90-talet kom spelare som Håkan Loob, Bengt-Åke Gustafsson, Mats Näslund, Tomas Jonsson mfl hem till Sverige efter många lyckade år i NHL. De kom också tillbaka medans de var på topp och de var alla mellan 28-32 år. De förgyllde även Tre Kronor och lyfte Svensk Hockey till 2 VM och ett OS-guld inom loppet av 4 säsonger.

Efter den skaran så är det väl endast Per-Erik Eklund av dem som varit riktigt bra därborta som kommit hem medans han varit på topp. Visserligen så har ju Ulf Dahlén och Mikael Renberg varit hemma en snabb sejour var också för att sedan åka tillbaka igen. Även Michael Nylander gjorde ett år i Schweiz och förgyllde åtminstone Tre Kronor då.

Men i dagens läge spelar man betydligt längre därborta. En spelare som Tomas Sandström hade sett sina bästa dagar när han kom hem tex. Thomas Steen valde att avsluta i Tyskland. Peter Forsberg verkar iaf vara en kille som om han är hel att komma att spela härhemma om något eller några år. Markus Näslund ska alltså lägga av och vad gäller spelare Mats Sundin, Tommy Salo, Nicklas Lidström mfl återstår att se.

Fredrik Modin har iaf sagt han skulle vilja spela Elitseriehockey med Timrå innan han lägger av. Men hur länge han tänker vänta får vi se. I år fyller han 29. Henrik Zetterberg har troligtvis många år kvar därborta.

Nä jag tycker det är lite dåligt av en sådan som markus Näslund som inte kan ge den nu så "blödande" svenska hockeyn ett lyft med att spela en eller två säsonger härhemma innan han lägger av. Tycker detsamma gäller Forsberg, Sundin, Lidström, Salo, Alfredsson mfl som börjar nå eller komma över 30-strecket så tycker jag iaf att det är dags för dem att ge tillbaka till Svensk Hockey och komma hem och spela här medans de fortfarande har något att ge.

Sv: Ingen Näslund till Modo
Frisco: Hur kan du vara så säker på att tröjorna på bilden är grön/vita? Ok, vit håller jag med om.

Sv: Ingen Näslund till Modo
mike66: Han spelade 1 säsongen i AIK innan han åkte över plölen. Säsongerna före det var grönvita.

Sv: Ingen Näslund till Modo
Frisco: Pelle spelade väl i Gnaget han?

Sv: Straffet
Swordster:
Så här lyder hela citatet:
"Detsamma gäller Christian Sjögren. Hela hockeyetablisemanget var emot honom. Boork och Lundmark hade rutit i tv. Klart han fick ett hårt straff. Disciplinmyndigheterna är MYCKET mediakänsliga
Nu vet vi alltså att det är nästan exakt lika hårt straff på att nästan mosa ett huvud som på att slå en klubba i plexiglaset.
Sjögren vs Bulan: nio matcher.
Wernblom vs plexiglaset: nio matcher.
Tjoho."


...

Sv: Ingen Näslund till Modo
mike66: När man hör Högosta tänker man direkt på matcherna mot CCCP i Wien VM 1977. Detta är inte Högosta utan en man vid namn Lindbergh.

Sv: Ingen Näslund till Modo
Frisco: Göran Högosta var bra, men bäst vetivälf-n.

Sv: Ingen Näslund till Modo
mike66: Jag glädjer dig med ett Timråmål. Till och med på Sveriges bästa målvakt genom tiderna. Och då menar jag INTE eftermiddagens Timråmålis.

Sv: Ingen Näslund till Modo
TD:

Nullo modo!

Sv: Ingen Näslund till Modo
Swordster: Själv har jag hört att "Foppa" kan vara aktuell för Modo kanske redan till nästa säsong visst vore det ett lyft för Elitserien, tror säkert dom går till slutspel då.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Jag tror att det kan bli en sån här match som antingen blir jämn eller så rasar puckarna in bakom modo keepern.
Hoppas på det sisst nämnda. Modo är alltid svåra att möta borta men om laget kämpar "lite" mer än förra matchen så ska det nog fixa sig.


Buy the way är det någon som vet om bussen är full???

Sv: Avfärd mot Ö-vik
kan bli en tuff match idag. gäller för timrå att hålla i hatten. håller dom jämt efter 2perioder. så blir det vinst.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
ernie eagle:
Har hört, att "Domustrappan" är uppförd som kandidat till Världsarvslistan, år 2004.

Har också hört, att Pasi Petriläinen satt på denna "Världsberömda" trappa i går eftermiddag, och skrev autografer. Kön var LÅNG!
Denna trappa är väl snart lika berömd ute i stora vida världen som trappan på Knaust ?????

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Zoogin: Och för mig är det tvärtom, dvs. jag håller på Luleå när de inte möter Timrå för då är jag grymt patriotisk.

Ingen Näslund till Modo
"Att spela hockey i elitserien är inget för Markus Näslund.
– Jag vill nog göra något helt annat. Känns bättre att sluta när vi flyttar hem till Örnsköldsvik, säger Markus Näslund"

Sv: Straffet
"Detsamma gäller Christian Sjögren. Hela hockeyetablisemanget var emot honom. Boork och Lundmark hade rutit i tv. Klart han fick ett hårt straff."

Anrell i dagens AB

« · 194697 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.