« Föregående · 195048 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Södertälje 26/1
TIK08 kör buss från Stockholm till Södertälje tur och retur. Anmälan med ett mail till [email protected]
Sv: Södertälje 26/1
Madde: Även om din fråga om ni ska få iväg lika många Timråfans som det idag var HV-fans på Hovet säkerligen var något skämtsam så kan jag snacka med min klasskamrat om hur det hela organiserats och sponsrats. Kanske kan ge SK lite uppslag på nya vinklar i detta med supporterresor. I så fall är det bara att höra av sig så fixar jag det.
Sv: Södertälje 26/1
Madde: Då blir det till att ragga företagssponsring. Har en klasskamrat här nere på Ingenjörshögskolan som är HV-fan. Tyckte att han sa något om att företag i Jönköping stod för busshyran och att de betalade en viss summa (osäker på hur mycket... kring 100:- tror jag men citera mig inte på detta) för vilket man fick en HV-tröja plus ståplatsbiljett. Trevligt initiativ i alla fall.
Mvh,
RedEagleJkp
Mvh,
RedEagleJkp
Södertälje 26/1
Grundseriens sista resa nalkas... Söndagen den 26:e rullar bussarna mot Scaniarinken där TIK08 möter upp.
Priset för resan är 220,-.
Sista anmälningsdag är torsdag 22:a.
Anmälningar sker som vanligt via telefon eller efter matchen på torsdag. Först till kvarn!
HV71 hade 28 bussar med supportrar som stöd på Hovet.
Kommer vi upp i samma kapacitet?
Priset för resan är 220,-.
Sista anmälningsdag är torsdag 22:a.
Anmälningar sker som vanligt via telefon eller efter matchen på torsdag. Först till kvarn!
HV71 hade 28 bussar med supportrar som stöd på Hovet.
Kommer vi upp i samma kapacitet?
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Underbar seger! Mycket stark laginstats och vi vann klart rättvist. Vill gärna inte skylla på domare men idag var han väldigt emot oss, speciellt i den andra perioden. Då bjöds in i matchen igen. Vi var i numerärt underläge i över halva perioden. 5 mot 3 i totalt över 5 minuter bland annat.
Det började annars bra med mycket bra bortaspel, det gamla vanliga vill säga. 3-1 efter första perioden speglade klart händelserna.
Den andra perioden var hemsk. Handlade bara om domare Vinnerborg. Det började med Kalles oturliga höga klubba som gav 2+2, helt rätt dömd utvisning även om det inte var med meningen. Sedan åkte Sanny Lindström på matchstraff. En helt obegriplig bedömmning enligt mig iaf. Möjligen skulle det varit en 2 minutare. I den första perioden åkte Sanny på en ful tackling som var liknande denna situation som nästan var värre eftersom Modo-spelaren då hade mer fart, det gav bara 2 minuter. Sedan fortsatte det med att han plockade billiga Timråutvisningar till. När Modo sedemera kvitterat då höjde han nivån och lät spelarna avgöra själva.
I den tredje visade Timrå stor klass och styrde och ställde på banan. 4-3 var ett riktigt kämpamål som startades av en fin insats av Crippe som för övrigt var bra idag, mycket kul, han verkar på gång. Sedan kontrollerade vi spelet och de var aldrig riktigt nära. Kom de någorlunda nära så var Freddan i vägen.
Sammanfattningvis så vinner vi klart rättvist. I spel 5 mot 5 var vi klart bättre än Modo. Skön seger som påminner mycket om första matchen i Gavlerinken. På det sättet vi vann på då.
Det började annars bra med mycket bra bortaspel, det gamla vanliga vill säga. 3-1 efter första perioden speglade klart händelserna.
Den andra perioden var hemsk. Handlade bara om domare Vinnerborg. Det började med Kalles oturliga höga klubba som gav 2+2, helt rätt dömd utvisning även om det inte var med meningen. Sedan åkte Sanny Lindström på matchstraff. En helt obegriplig bedömmning enligt mig iaf. Möjligen skulle det varit en 2 minutare. I den första perioden åkte Sanny på en ful tackling som var liknande denna situation som nästan var värre eftersom Modo-spelaren då hade mer fart, det gav bara 2 minuter. Sedan fortsatte det med att han plockade billiga Timråutvisningar till. När Modo sedemera kvitterat då höjde han nivån och lät spelarna avgöra själva.
I den tredje visade Timrå stor klass och styrde och ställde på banan. 4-3 var ett riktigt kämpamål som startades av en fin insats av Crippe som för övrigt var bra idag, mycket kul, han verkar på gång. Sedan kontrollerade vi spelet och de var aldrig riktigt nära. Kom de någorlunda nära så var Freddan i vägen.
Sammanfattningvis så vinner vi klart rättvist. I spel 5 mot 5 var vi klart bättre än Modo. Skön seger som påminner mycket om första matchen i Gavlerinken. På det sättet vi vann på då.
Sv: Välkommen Wikegård
Låt: Everybody - BSB
Visa fingret, visa fingret
Allihopa
Ge dom fingret nu, för Bäckman är tillbaks
Självklart så byter vi ut Bäckman mot Niklas eller Wikegård eller nåt annat passande.
Visa fingret, visa fingret
Allihopa
Ge dom fingret nu, för Bäckman är tillbaks
Självklart så byter vi ut Bäckman mot Niklas eller Wikegård eller nåt annat passande.
Sv: Välkommen Wikegård
rokla: Klockrent! "Visa fingret" heter den och den passar jävligt bra.. lyssna på texten bara!
Sv: Välkommen Wikegård
Johan J: Finns det inte en låt med Dan Bäckman som heter nåt i stil med "ge dom fingret" i så fall borde det vara en passande låt att spela på Djurgårdens entre på isen..
Sv: Formstarkaste DIF
Haha, SVT sporten alltså. Nu är DIF formstarkast efter 10 omgångar och är inte sena att tala om det. När TIK var det så var DIF formstarkast efter 5 omgångar och då var det största nyheten.
Inte en kommentar om att TIK gick upp i delad serieledning...
TIK - DIF 4-1 på torsdag.
Inte en kommentar om att TIK gick upp i delad serieledning...
TIK - DIF 4-1 på torsdag.
Sv: Välkommen Wikegård
Johan J: "Ååååhhh, Niklas, du måste visa lilla fingret för att synas/höra..."
(mel: Åh, tjejer...)
(mel: Åh, tjejer...)
Sv: Välkommen Wikegård
Johan J: "Crash! Boom! Bang!"?
Kan man inte ge honom en ask chokladfingrar? Han verkar ju ha glimten i ögat så han tar det säkert på rätt sätt.
Kan man inte ge honom en ask chokladfingrar? Han verkar ju ha glimten i ögat så han tar det säkert på rätt sätt.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Härligt med en 3 poängare mot MoDo!!!
Jag tycker att Freddan gjorde en bra match, visste att vi kunde lita på honom. Hoppas att Sanny Lindström inte får någon avstägning.
Det skulle bli tråkigt att då ha två spelare borta. Synd att det skulle bli så många utvisningar ett tag så att MoDo kunde gå ikapp
och nästan förbi. Men Timrå spelade bra box-play. Domaren Vinnerborg vad gjorde han? Det måste vara en härlig hemresa för Tik suportrarna och spelarna.
Timrå IK är dom BÄSTA!
Jag tycker att Freddan gjorde en bra match, visste att vi kunde lita på honom. Hoppas att Sanny Lindström inte får någon avstägning.
Det skulle bli tråkigt att då ha två spelare borta. Synd att det skulle bli så många utvisningar ett tag så att MoDo kunde gå ikapp
och nästan förbi. Men Timrå spelade bra box-play. Domaren Vinnerborg vad gjorde han? Det måste vara en härlig hemresa för Tik suportrarna och spelarna.
Timrå IK är dom BÄSTA!
Sv: Välkommen Wikegård
Chief: Trumsolo och ett allmänt jobbigt håll igång 3x20 minuter är bästa hälsningen.
Föreslår att i de kommande dagarna här i gb:n ägnas åt förberedelser och framtagande av bra ramsor.
"Vi har det bra, vi här bak i bilen" är bra.
Fler?
Föreslår att i de kommande dagarna här i gb:n ägnas åt förberedelser och framtagande av bra ramsor.
"Vi har det bra, vi här bak i bilen" är bra.
Fler?
Sv: Välkommen Wikegård
Johan J: Föreslog inte Smokey den fina gamla slagdängan "Vi har det bra, vi här bak i bilen och vill ej va med om nå'n krock"?
Eller varför inte ett trumsolo, han verkade ju lite impad över vår lille trumslagarpojke.
Eller varför inte ett trumsolo, han verkade ju lite impad över vår lille trumslagarpojke.
Välkommen Wikegård
På torsdag kommer Djurgården på besök till Timrå. Senast lagen möttes vann Stockholmarna med uddamålet efter att Timrå varit det bättre laget matchen igenom. Det vi minns mest var kanske Djurgårdstränaren Wikegårds känsloyttringar mot Timråklacken.
Vad får han för välkomnande på torsdag?
Vad får han för välkomnande på torsdag?
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Chief:
Äsch, någon gång i framtiden ska vi nog kunna åstadkomma en niopoängsvecka. Ärligt talat är jag fruktansvärt nöjd med de sex poängen vi tog den här veckan.
Gratulerar till en rättvis seger.
Äsch, någon gång i framtiden ska vi nog kunna åstadkomma en niopoängsvecka. Ärligt talat är jag fruktansvärt nöjd med de sex poängen vi tog den här veckan.
Gratulerar till en rättvis seger.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Wewillwintoday: Vilken skillnad ska det vara på att tackla en 18 åring och en 31 åring????? båda spelar seniorhockey i elitserien,
att vissa spelare provocerar fram situationer genom att stanna med ryggen mot banan en halvmeter från sargen har vi sett många gånger,det får tacklingen att se vårdslös och farlig ut men beror många gånger på att dom försöker att göra sej icke tacklingsbar,internationellt åker inte spelarna ut för en sån tackling men däremot för fasthållningar och felaktiga stängningar,tycker att dommarna ska blåsa mer för hakningar och fasthållning och felaktiga stängningar.
att vissa spelare provocerar fram situationer genom att stanna med ryggen mot banan en halvmeter från sargen har vi sett många gånger,det får tacklingen att se vårdslös och farlig ut men beror många gånger på att dom försöker att göra sej icke tacklingsbar,internationellt åker inte spelarna ut för en sån tackling men däremot för fasthållningar och felaktiga stängningar,tycker att dommarna ska blåsa mer för hakningar och fasthållning och felaktiga stängningar.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Ignorera dampalex. Det är svårt att komma in i puberteten.
Tvivlar väl inte på Freddan i mål, men känner mig tryggast med Kapanen. Det kanske är vanan? Håller dock med om att han bör få vila ut ordentligt så han är helt fräsch. Freddan lär inte ha några problem med Djurgården. Dessutom tror jag det är nyttigt att även han får några matcher i kroppen.
Tvivlar väl inte på Freddan i mål, men känner mig tryggast med Kapanen. Det kanske är vanan? Håller dock med om att han bör få vila ut ordentligt så han är helt fräsch. Freddan lär inte ha några problem med Djurgården. Dessutom tror jag det är nyttigt att även han får några matcher i kroppen.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Detta trodde jag aldrig !
Kapanen skadad, Vinnerborg som domare och Modo i flyt.
Men "gudarna" gjorde det igen.............
TIMRÅ IK - Det roligaste som hänt elitserien på år och dar
Kapanen skadad, Vinnerborg som domare och Modo i flyt.
Men "gudarna" gjorde det igen.............
TIMRÅ IK - Det roligaste som hänt elitserien på år och dar
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
berglund: Undebar seger i pressat läge !!! Det här var vad som behövdes efter senaste dagarnas turbulens. Att slå ett uppåtgående MoDo på bortaplan, efter alla turer i media m.m., är otrooligt starkt. Det verkar inte vara nåt problem med moralen iaf. :-)
FORZA Timrå !!!!!!!!
FORZA Timrå !!!!!!!!
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Lulekickan: Tackom och bockom. Det kändes skönt! Niopoängsveckan är och förblir en vacker dröm Paddan hade.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
skön seger, verkligen!!:)
damn vad illa ute vi var I mitten på andra när Vimmelborg kom på att han glömde ju utjämna utvisnings minuterna från första perioden.....Ska inte säga att Koskinens och Sanny's "tacklingar" var sportsliga men ändå.....
TIK Rulez!!
damn vad illa ute vi var I mitten på andra när Vimmelborg kom på att han glömde ju utjämna utvisnings minuterna från första perioden.....Ska inte säga att Koskinens och Sanny's "tacklingar" var sportsliga men ändå.....
TIK Rulez!!
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Chief: JA! Där satt den! Hur obeskrivligt skönt är det här på en skala?
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Wewillwintoday: Ge dej nu pellejöns, spelar man seniorhockey ska det väl inte vara någon skillnad på att tackla en 18-åring eller en 31-åring. OK Sjögren tackling var ful, men jag tycker att debatten har tagit fel väg när man börjar snacka om feghet. I mina ögon är det lika fegt att stanna en halvmeter från sargen, för att inte bli tacklingsbar. Titta på NHL där smäller det i sargen hela tiden, och spelarna är beredda på att bli tacklade - därför blir det inte lika mycket skador. Lär spelarna att spela med tacklingar, annars kan vi väl ta bort tacklingarna och börja spela bandy istället.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr-nix: Lägg ner nu. Tackling i ryggen på en 18-åring ska vara lång avstängning.
Tyckte att Sjögren fick på tok för svagt straff, uppenbarligen är det lika hemskt att slå klubban i plexiglaset.
Tackling i ryggen är väldigt allvarligt vilket kan leda till svåra skador. Enda sättet är att markera långa avstängningar.
Tyckte att Sjögren fick på tok för svagt straff, uppenbarligen är det lika hemskt att slå klubban i plexiglaset.
Tackling i ryggen är väldigt allvarligt vilket kan leda till svåra skador. Enda sättet är att markera långa avstängningar.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
NuMountain: Ja jag vet inte eftersom jag inte sett situationen. Det finns ju en möjlighet att de kan ha rätt trots att de är partiska.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
NuMountain: Sanny Lindström spelar i TIK jag förväntar mig en månads avstängning.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
erkiperki: Det bör ju vara extremt fel i sådana fall. Inget att fästa sig vid således.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
hassebasse: Enligt Hockeylives i och för sig extremt partiska kommentatorer å Modos vägnar, säger att det är risk för avstängning på Lindström.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Swordster:
Alla vill tydligen lägga krokben för TIMRÅ IK just nu!!!
Även DOMARKOMMITEN tydligen. HUR ska man annars tolka detta att BLINNERBORG ALLTID ska döma TIK:s matcher ???
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Alla vill tydligen lägga krokben för TIMRÅ IK just nu!!!
Även DOMARKOMMITEN tydligen. HUR ska man annars tolka detta att BLINNERBORG ALLTID ska döma TIK:s matcher ???
TIMRÅ IK 4 Ever!!!
« Föregående · 195048 · Nästa »